Test Land Rover Discovery: Privítajte Slováka
Land Rover Discovery je vozidlo, pre ktoré sa v Nitre stavia nová fabrika. Toto priestranné SUV tak dostane slovenský rodný list a rozšíri zoznam na Slovensku vyrábaných áut. My sme jeho schopnosti testovali vo verzii 2.0D SD4 HSE.
Vydané Text: Martin Šebesta

Rozlúštenie označenia verzie si, našťastie, nevyžaduje detektívne schopnosti. Šifra 2.0D ešte stále znamená dvojlitrový naftový motor, SD4 zasa jeho silnejšiu verziu s výkonom 177 kW (241 k).
Prvé, čo vás na vozidle prekvapí, sú jeho rozmery. Akoby ste mali na parkovisku zaparkovanú skriňu. Nastúpte do auta a nadobudnete pocit neohrozeného panovníka ciest. Sedíte naozaj vysoko a do očí si pozeráte takmer s vodičmi autobusov. Konkurenčné SUV sú pod vami a na svet okolo sa pozeráte ponad ich strechy. A to nemusíte mať sedadlo ani zdvihnuté do polohy, v ktorej by ste sa hlavou dotýkali strechy. V tomto kontexte poteší veľmi slušná manévrovateľnosť.




Technické údaje Land Rover Discovery 2.0D SD4 HSE
Motor preplň. naftový R4, 1 999 cm³Výkon 177 kW (241 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm pri 1 500 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. automat. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu viacprvkové zavesenie, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením. Pneumatiky 255/55 R20.
Batožinový priestor 1 137 – 2 406 dm³
Rozmery: 4 970 × 2 073 × 1 888 mm, rázvor 2 923 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 2 115/3 130 kg, objem nádrže 77 l.
Najvyššia rýchlosť 207 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,3 s
Spotreba 7,6/5,5/6,3 l/100 km
Emisie CO₂ 165 g/km
Cena/testované vozidlo 66 545 €/69 971 €
Konkurenti: Mercedes GLE, Kia Sorento, Mitsubishi Pajero