TEST: Fiat 500X 1.6 MultiJet DDCT S-Design Cross – Bojovník

V dynamickom segmente mestských SUV sa chyby neodpúšťajú. Rozhodujú technológie, dizajn aj cena. Dokáže Fiat 500X po viac ako štyroch rokoch na trhu obstáť v porovnaní s mladšou konkurenciou?
Vydané  Text: 
Už na prvý pohľad je jasné, že pribúdajúce roky nemajú na vydarený retro dizajn žiaden vplyv. Fiatu tiež veľmi svedčí kombinácia tmavozelenej matnej farby s medenými doplnkami. Tie sú viditeľné nielen na diskoch kolies či oplastovaní, ale aj v interiéri. Čierna palubná doska verzie S-Design Cross je vyrobená z mäkčených aj tvrdých plastov. Kvalita spracovania je na priemernej úrovni a občas sa nám dokonca zaseklo tlačidlo vyhrievania sedadiel, ktoré sme museli uvoľniť pomocou tenkého vreckového nožíka. Potešilo nás však intuitívne rozmiestnenie ovládačov či trvalo vypínateľný systém štart-stop. Samotný päťpalcový dotykový displej infotaimentu disponoval horšou kvalitou zobrazovania a chýbala nám tiež možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu. Medzičasom však Fiat zaradil do štandardnej ponuky nový systém UConnect s kvalitnejším sedempalcovým displejom a funkciou Mirroring.
Priestorová ponuka je na danú kategóriu pomerne veľkorysá. Predné sedadlá majú dobrý tvar a podržia telo v zákrutách, niekomu môžu vadiť tvrdšie opierky hlavy. Druhý rad sedadiel je vhodný pre deti alebo nižšie postavy. Vzadu nám tiež chýbal otvor na dlhé predmety či tretia hlavová opierka (dostupná za príplatok). Batožinový priestor o veľkosti 350 dm3 nepatrí k najväčším, no ponúka pravidelný tvar a pod podlahou plnohodnotnú rezervu.
Pod kapotou testovanej verzie sme mali osvedčený motor 1.6 MultiJet s výkonom 88 kW, ktorý bol spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DDCT. Ide o vydarenú kombináciu na dlhšie trasy s rozumnou spotrebou (6 l/100 km). Motor má dostatok výkonu v širokom spektre otáčok a rozumie si aj s prevodovkou, ktorá za normálnych okolností radí veľmi rýchlo a hladko. Pri prudkej akcelerácii však bojuje s nachádzaním toho správneho stupňa a pri kontinuálnej jazde jej občas treba naznačiť potrebu preradenia na vyšší prevodový stupeň uvoľnením plynového pedála. Na rozdiel od prevodovky, riadenie už také komunikatívne nie je. Auto však dostatočne dobre filtruje nerovnosti, v zákrutách drží stopu a minimálne sú tiež náklony karosérie. Konštruktéri sa totiž snažili položiť ťažisko bližšie k vozovke, čím však obmedzili svetlú výšku na 162 mm.
Fiat 500X je vhodný pre mladé rodiny, ktorým už klasická päťstovka veľkostne nestačí. Ponúka veľmi zaujímavé možnosti individualizácie, dobré jazdné vlastnosti a pomerne širokú paletu motorov. Vo výbave však nenájdete tie najmodernejšie technologické výstrelky a obmedzená je tiež jeho schopnosť zdolávať náročnejší terén.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia