TEST: Opel Insignia Sports Tourer 1.5 TURBO Dynamic – Reklama na ticho

Malý benzínový turbomotor v manažérskom kombi? Prvotné obavy sa po niekoľkých kilometroch rozplynuli a my sme si začali naplno užívať výhody, ktoré táto motorizácia prináša.
Vydané  Text: 
Opel Insignia Sports Tourer klame telom. S nami testovanou motorizáciou váži toto veľké kombi len niečo nad 1 400 kilogramov. Benzínová Insignia je tak zhruba o 100 kilogramov ľahšia než verzia s porovnateľne výkonným naftovým motorom 2.0 CDTI, za ktorú si Nemci pýtajú o 3 000 eur viac.
Pozitívna nálada nám zostala aj po naštartovaní. Chod motora v kabíne prakticky necítite, prezrádza ho len otáčkomer. Ticho v Insignii je návykové a má priam terapeutické účinky. Je však potrebné si pravidelne kontrolovať rýchlosť, pretože ju nevedomky veľmi jednoducho prekročíte. Nízku hmotnosť cítiť v zákrutách, ktoré auto zvláda ľavou zadnou aj vďaka lepšiemu rozdeleniu hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou. Celok tak pôsobí veľmi živým dojmom najmä na okresných cestách a diaľniciach, kde benzínový turbomotor decentne a bez veľkého zaváhania dávkuje potrebný výkon a krútiaci moment, ktorý si poradí aj s plne obsadeným autom. Pochvalu si zaslúžia aj vyvážený podvozok a riadenie. Vyslovene športový zážitok však nečakajte. Okrem iného má dynamická jazda priamy vplyv na spotrebu, ktorá sa môže vyšplhať až k deviatim litrom na sto kilometrov. Pokojní vodiči sa pri dodržovaní rýchlostných limitov bez väčších problémov zmestia do 7 l/100 km.
Na Insignii sa nám najviac páči priestorová ponuka a pohodlie. Relatívne nízky posed a mohutná palubná doska vytvárajú za volantom príjemný pocit bezpečia. Kvalita spracovania je na dobrej úrovni, niektorí konkurenti sú však o malý krôčik ďalej. To isté by sme mohli napísať aj o systéme infotainmentu, ktorý nie vždy fungoval úplne stopercentne. Pri pohľade do cenníka sme sa však rozhodli Insignii tieto drobnosti odpustiť. Za rozumné peniaze totiž dostanete veľké kombi s bohatou výbavou a so živým motorom, ktorému neprekážajú ani časté štarty a krátke trasy.

Technické údaje: Opel Insignia Sports Tourer 1.5 TURBO Motor: prepĺň. benzínový R4, 1 490 cm3 Výkon: 121 kW (165 k) pri 5 600 ot./min. Krútiaci moment: 250 Nm pri 2 000 – 4 500 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon prednej nápravy, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 245/55 R18 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor: 660/1 665 dm³ Rozmery: 4 986 × 1 863 × 1 500 mm, rázvor 2 829 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 428/2 085 kg, objem nádrže 62 l. Najvyššia rýchlosť: 218 km/h Zrýchlenie: 0 – 100 km/h 9,2 s Spotreba: 7,6/5,2/6,1 l/100 km Emisie: CO₂ 139 g/km Cena/testované auto: 27 890 €/33 340 € Konkurenti: Volkswagen Passat, Škoda Superb, Mazda 6 Hodnotenie: 4 hviezdy PLUSY: Veľkorysá priestorová ponuka, dynamika a podvozok, dizajn, výbava. MÍNUSY: Lacné detaily v interiéri, multimediálny systém.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.