Test Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Prekonáva sám seba

Platforma MQB je asi to najlepšie, čo mohol Volkswagen vyvinúť. Umožnila vznik Tiguanu v 7-miestnom vyhotovení Allspace, ktorý je nepochybne tým najpraktickejším v celej svojej desaťročnej histórii.
Vydané  Text: 
Volkswagen Tiguan v 7-miestnej verzii sa od toho tradičného líši už na prvý pohľad, predĺžený rázvor (+109 mm) pripomína Touareg, avšak s takmer polovičnou cenou! Stredné SUV tak dospelo, vyspelo a stalo sa reálnou alternatívou k veľkým SUV.
Dizajn verzie Allspace vychádza zo základného 5-miestneho variantu a pri prednom pohľade žiadne rozdiely nevidíme. To, či si zákazník svoj Tiguan vybaví oplastovaním spodnej prednej hrany podvozka, je už vec financií a vkusu. Je potrebné spomenúť, že Tiguan v tejto generácii pôsobí sebavedomo, na ceste vzbudzuje rešpekt a púta pozornosť okolia. Šoférovať ho znamená stať sa prestížnym účastníkom premávky, čo bude pre mnohých hnacím motorom záujmu o kúpu. Interiér Tiguanu Allspace nevyčnieva z koncernovej kvality, ktorej latka je postavená vysoko. Napriek tomu, že sa Tiguan nestavia do pozície prémiového modelu, interiér tomu nenasvedčuje: predstavuje sa v najlepšej forme a nevadí ani to, že testovaný kus nemal kožené čalúnenie a ani najsilnejšiu verziu motora. Posed za volantom je pomerne vysoký, s perfektným výhľadom a ideálnou dostupnosťou ovládacích prvkov a odkladacích priestorov. Snáď jediná vec, ktorá by sa dala vytýkať, je pomerne nízky stredový panel s lakťovou opierkou. Keby ho výrobca umiestnil ešte o desať centimetrov vyššie, Tiguan by zapôsobil na každého.
Obzvlášť pútavý je displej pred volantom alternujúci konvenčné analógové ukazovatele. Volkswagen sa vydal cestou konzervatívnej a jednoduchej grafiky, údaje sú zobrazované prehľadne, displej je vždy čitateľný a v noci nedráždi oči. Tlačidlami na volante vodič nastavuje, ktoré z údajov o jazde majú byť zobrazené.
Tlačidiel je v interiéri nového Tiguanu priveľa, ale sú ľahko dostupné, symbolmi jednoznačne napovedajú o svojej funkcii a keď sa s autom aspoň trocha zžijete, budete mať tento interiér radi. To, čo prinútilo nemeckých inžinierov predĺžiť rázvor kolies o 109 a celkovú dĺžku vozidla až o 215 mm, je tretí rad sedadiel. Ten je v bežnom režime sklopený a prakticky neviditeľný. Vtedy má kufor objem až 700 litrov (!). Ak sa tieto dve zadné sedadlá použijú, batožinový priestor sa zmenší na úsmevných 230 litrov, ale na sedadlá sa zmestia aj väčšie deti. Dokonca aj ja s výškou 175 cm som sa vedel usadiť relatívne pohodlne, ak sa druhý rad sedadiel o kúsok posunul vpred. Negatívne hodnotím, že zadný rad sedadiel nemá úchyty Isofix – veď je určený v prvom rade pre deti!
Pod kapotou testovaného modelu pracuje dobre známy 2.0 TDI. Vodič ho ovláda cez 7-stupňovú prevodovku DSG a s pohonom 4Motion ide o ideálnu kombináciu pre tento typ vozidla. Motor je síce hlučnejší ako TSI a chvíľami reaguje s oneskorením, avšak je kultivovaný a s výbornou spotrebou priemerne nameraných 7,9 l/100 km. Tiguan Allspace s týmto motorom váži iba 1695 kg. Pohon 4Motion umožňuje aj voľbu jazdných režimov Active Control, ale veľké oči by ste mať nemali, vzduchový podvozok tu nenájdete. Systém voľby jazdných režimov Snow/Road/Offroad a Offroad spolupracuje s asistentom pre jazdu z kopca, asistentom rozbehu pri stúpaní, elektronickou kontrolou stabilizácie (ESC) a elektronickou uzávierkou diferenciálu. Cesta na chatu a zábava na plytkom blate? To áno. Sneh je tiež v poriadku. Svetlá výška 20 centimetrov je výborná, avšak do skutočného terénu by som sa s Tiguanom nepúšťal.

Volkswagen Tiguan Allspace je plnohodnotné rodinné auto s pridanou hodnotou v podobe tretieho radu sedadiel. Áno, nemá tam Isofix, zato je sedenie prijateľné aj pre dospelého pasažiera. A s motorom 2.0 TDI, 4Motion a DSG ide o vyladené kombo, ktoré dokáže konkurovať aj prémiovým hráčom – vo svojej kategórii totiž veľa konkurentov nemá.

Text: Erik Stríž
Foto: PANER

Technické údaje Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 4Motion DSG

Motor preplňovaný naftový 4-valec, 1 968 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 3500 – 4000 ot./min
Krútiaci moment 340 Nm pri 1750 – 3000 ot./min.
Pohon a podvozok: Pohon všetkých kolies, 7-st. dvojspojková prevodovka, vpredu McPherson, vzadu Multilink.
Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 235/55 R 18.
Batožinový priestor 230/700/1775 dm3
Rozmery: 4701× 1839×1674, rázvor 2787 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1695/2320 kg, objem nádrže 58 l.
Najvyššia rýchlosť 200 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,8 s 
Spotreba 6,0/ 4,6 /5,1 l / 100 km
Emisie CO2 132 g/km
Cena od/testované auto 27 360€/44 820 €




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia