Test Seat Leon 1.4 TGI: Na plný plyn!
Automobily s alternatívnym palivom nemusia byť futuristické koncepty, ktoré si aj tak nikto nekúpi. Keby v januári testovaný Leon nebol oblepený nálepkami CNG, ani by sme nevedeli, že nejazdíme na benzín.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Základné rozdiely medzi LPG a CNG
CNG je stlačený zemný plyn;LPG je skvapalnený ropný plyn, vedľajší produkt pri výrobe benzínu a nafty;
vozidlá s CNG môžu parkovať aj v podzemí;
CNG je nahraditeľné biometánom
Zhodnotenie
Seat Leon na plyn jazdí priam krásne. Rozdiel medzi pohonom na plyn a benzín nepostrehnete na samotných jazdných vlastnostiach, zmena sa prejavuje v hlučnosti motora a na jeho pružnosti. Zmeny však nie sú tak zásadné, že by ste si neužili jazdu. Leon s motorom TGI by preto nemal byť voľbou iba pre ľudí, ktorých zaujímajú pojmy ako ekológia, ekonomická prevádzka či výhody pri priamom porovnaní s konkurenciou. Seat to myslí s CNG celkom vážne a prakticky dokazuje, že aj keď predáva vozidlá s týmto typom pohonu, nestráca na ostatných pozitívach, na ktorých značka roky pracovala – napríklad na zážitkovej jazde, ktorá je súčasťou „základnej výbavy“ každého Seatu, od Ibizy po Atecu.Autor recenzie oceňuje:
cena prevádzky na plyn; tichý chod motora a jeho kultivovanosť; dlhý dojazd na jedno celkové natankovanie/doplnenie; kvalita spracovania interiéru; Leon na plyn sa vizuálne nelíši od verzií s konvečnými spaľovacími motormiZistené nedostatky:
nemožnosť prepínania medzi palivami; obmedzený počet staníc s CNGTechnické údaje Seat Leon 5D Style 1.4 TGI
Motor preplňovaný benzínový/CNG 4-valec, 1 395 cm3Výkon 81 kW (110 k) pri 4800-6000 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm pri 1500-3500 ot./min.
Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-stupňová manuálna prevodovka, vpredu McPherson, vzadu Multilink.
Brzdy kotúčové, vpredu ventilované. Pneu 205/55 R 16.
Batožinový priestor 275 dm3
Rozmery: 4549×1816×1454 mm, rázvor 2 636 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1359/1840 kg, objem nádrže 50 l + 97l (15 kg) CNG
Najvyššia rýchlosť 194 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,9 s
Spotreba 5,3 l / 3,6 kg / 100 km
Emisie CO2 124 g/km
Cena od/testované auto 17 850€/19 234 €
Ďalšie vozidlá na plyn: VW Golf TGI, Fiat Tipo 1.4 T-JET LPG, Škoda Octavia G-Tec
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo