TEST: Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line – Všestranný športovec
Všestranný športovec
Vydané Text: Redakcia
Napriek tomu, že aktuálna generácia už dosluhuje, Focus vyzerá stále moderne a veľmi dobre. Dynamika srší z každej línie jeho karosérie. Ereso ako by bolo ukryté v jeho vnútri a ostrý červený lak len podčiarkuje, že ide o atléta. Po nasadnutí za volant vás interiér doslova oblapí. Všetko je tu poruke, nič nie je ďaleko, za ničím sa netreba načahovať. Vo výbave ST Line je interiér bohatší o športové sedadlá s vynikajúcim bočným vedením, športový volant, špeciálnu hlavicu riadiacej páky, kovové pedále, čierny strop alebo z elektronických vychytávok je tu systém SYNC3 s 8-palcovým farebným dotykovým displejom.
Počas jazdy Focus potvrdzuje svoj pôvod a cítite sa v ňom ako vo vysnenom „erese“. Presné riadenie, krátke dráhy radenia, tuhý podvozok, motor, ktorý vie potiahnuť a vo vyšších otáčkach nás navyše potešil aj svojím dunivým športovým prejavom.
Počas testovania stihol napadnúť prvý sneh a teploty klesli pod nulu. Focus však aj v týchto podmienkach, a neraz vo vysokých rýchlostiach, držal zvolenú stopu aj bez zásahu elektronických pomocníkov a zakaždým vykrúžil zátačky tak, ako sme ho nasmerovali. Pohodlie za volantom v týchto studených časoch zlepšovali vyhrievané sedadlá a volant. Ranné ometanie snehu a oškrabávanie námrazy nám zas pomáhalo zvládnuť vyhrievanie predného a zadného okna.
S Focusom na zimných gumách a v mínusových teplotách sme jazdili v priemere za 7,4 litra benzínu na 100 km. EcoBoost s objemom 1,5 litra je veľmi pružný a ochotne sa dá vytáčať až do 6 500 otáčok. Maximálny výkon má 110 kW (150 k) a na 100 km/h zrýchli za 8,9 sekundy. Jasné, z týchto údajov sa nám nepodlamujú kolená, ale v kombinácii, v ktorej Ford tento Focus ponúka, je to naozaj dobrá voľba a bez nadsadenia môžeme o ST Line povedať, že ide o všestranného športovca s atraktívnou cenovkou.
Inzercia