Legálne mučenie áut: Seat sa pochválil tým, ako testuje svoje prototypy
Keď pozeráme na tie čísla, z výrobných liniek Seatu musia vychádzať hotové tanky!
Vydané Text: Erik Stríž
Foto: screenshot z videa od Seatu
Seat vo svojej tlačovej správe k testovacím procedúram uvádza nasledovné discipíny, ktoré musí každý nový model automobilu absolvovať bez ujmy, aby sa dostal do výroby a predaja:
20-tisíc trecích pohybov na sedadle: Nasadanie a vysadanie z automobilu 20 000-krát za sebou. Tento test reprodukuje stroj, ktorý simuluje nasadenie a vysadanie vodiča a spolujazdca a s tým spojené trenie osôb o látku poťahu sedadla. Okrem toho sa operadlo sklopí 20.000-krát aby sa overila spoľahlivosť každého modelu sedadla.
5-tisíc stlačení tlačidla: Každé tlačidlo, otočný ovládač a páčka sa musia vyznačovať vysokou kvalitou a presnosťou na dotyk. Preto sa tlačidlá na displeji navigácie, rádiu a ovládacom paneli klimatizácie musia v rámci testovania stlačiť až 5 000-krát. Haptické oddelenie, ktoré študuje všetky interakcie súvisiace s dotykom, uskutočňuje tieto testy tri roky pred uvedením vozidla na trh.
Zatvorenie dverí 30 000-krát ročne: Zvuk vydávajúci dvere pri zatvorení zanecháva trvalý dojem na zákazníka kupujúceho nový automobil. Preto špeciálny robot v rámci testov zabuchne dvere 30.000-krát aby bolo zabezpečené, že dvere každého modelu sa zatvárajú s mäkkým zvukom bez drnčania, ktorý vyjadruje kvalitné utesnenie dverí.
3000 km po štrku: Počas fázy vývoja státisíce úlomkov kameňov dopadajú na spodnú časť karosérie, nápravy, blatníky alebo nárazníky. Cieľom je zistiť, ako tieto diely odolávajú jazde dlhej 3000 kilometrov na nespevnenom povrchu.
2500 litrov monzúnového dažďa: Iný test, ktorým prechádza každý deň vyše 2200 automobilov schádzajúcich z výrobnej linky, je odolávanie 2500 litrom vody prudko nastriekanej na vozidlo počas 10 minút. Keď vozidlo úspešne absolvuje tento test, znamená to, že je dokonale vodotesné.
Kolesá, ktoré tridsaťkrát obídu zemeguľu: Približne päťdesiat inžinierov testuje prototypy, pričom najazdia vyše 1,2 milióna kilometrov ročne v extrémnom teréne, čo zodpovedá 30 objazdom Zeme na rovníku. Všetky kolesá musia odolávať rovnako mrazivým podmienkam na cestách Ruska ako teplotám 50 stupňov Celzia v marockej púšti.
2 milióny kilometrov testov na cestách: Zmyslom tohto testu je preskúšať správnu funkciu brzdovej sústavy a overiť, že podvozok nespôsobuje nijaký hluk. Je to finálny test predtým ako sa vozidlá dodajú predajcom. Vodiči, ktorí robia záverečnú skúšobnú jazdu nového vozidla každoročne najazdia celkovo 2 milióny kilometrov na testovacej trati so stúpaniami a klesaniami, ako aj so šiestimi rozličnými druhmi povrchu, vrátane kamennej dlažby.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia