Test Alfa Romeo Stelvio: Už nie je o čom pochybovať, ale Taliani sa v detailoch nezapreli.
Toto nie je typické mäkké pohodlné SUV. Alfa Romeo si sebe vlastnou tvrdohlavosťou vybojovala vlastnú interpretáciu tejto kategórie.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Alfa Romeo Stelvio sa postupne stáva etablovaným modelom talianskej automobilky a stále menšou kuriozitou. Názory naň sa rôznia od človeka k človeku, avšak platí, že kto si sadol za volant a odjazdil zopár kilometrov, nevychádza z údivu. Áno, je to návrat Alfa Romeo vo veľkom štýle. V celkom inom, doteraz nevidenom štýle.
Vyskúšali sme Alfa Romeo Stelvio s naftovým aj benzínovým motorom, pričom recenziu naftovej verzie v krásnej červenej úprave si budete môcť prečítať v januárovom vydaní magazínu Auto Motor a Šport (výjde v polovici decembra). Pre web sme vyčlenili plnohodnotný test benzínového variantu s 280 koňmi bublajúcimi pod kapotou.Dizajn a charakter: odlesk histórie a dejavu z Giulie
Už sa o tom písalo veľa, aj my sme v časopise Stelviu venovali nanajvýš dôkladne a jeho dizajnu sme priradili nadmieru veľa pozornosti. SUV od Alfa Romeo je stále považované za akúsi kuriozitu a niečo, čím Taliani odštartovali novú kapitolu histórie značky, ale stáva sa neoodeliteľnou súčasťou modelového portfólia a jej histórie. Nie je to však iba o pútavom dizajne, ale aj o prístupe k autám ako takom.Interiér ako z Nemecka, ale s nedotiahnutými detailmi
Alfa Romeo Stelvio preberá dizajn a materiálové vyhotovenie interiéru zo športového sedanu Giulia. Je to dobré, pretože je perfektným skĺbením talianskeho charakteru a nemeckej kvality. Keby na volante nebolo logo Alfa Romeo, mal by som pocit, že sedím v BMW. Práve s BMW nachádzam v interiéri Stelvia niekoľko podobností, predovšetkým stredový panel s multimediálnym ovládačom a pákou automatickej prevodovky. „Veď toto JE BMW“, musí každého napadnúť. Testovaný model mal interiér v hnedej koži, tejto konfigurácii nemôžem vyčítať absolútne nič.Motorizácia, pôžitok z jazdy a vŕzganie podvozka
Testovaná Alfa Romeo Stelvio mala čierny lak karosérie a pod kapotou s priečnou tyčou benzínový motor. Jeho technické parametre sú mimoriadne, uznajte: výkon do 206 kW (280 koní), 400 Nm krútiaceho momentu, pohon všetkých štyroch kolies Q4, 8-stupňová automatický prevodovka, zdvihový objem motora 1995 cm3, zrýchlenie už za 5,7 sekundy. Testovaný model disponoval funkcionalitou DNA, teda voľbou jazdných režimov pomocou otočného voliča na stredovej konzole. Režim D ponúka vysokú mieru športovosti, N je akýsi normálny režim a A reprezentuje apel na ekonomickú/ekologickú jazdu. V každom z týchto režimov sa Stelvio na ceste správa výborne a na podnety vodiča reaguje promptne. Režim A, pochopiteľne, z dynamiky uberá v prospech znižovania spotreby a emisií výfukových plynov, avšak aj v tomto jazdnom móde si jazdu užijete.Zhodnotenie
Alfa Romeo Stelvio nie je to pohodlné SUV, za ktoré ho niektorí majú. Je to pomerne tvrdé športové SUV, ktoré oslovuje výbornými jazdnými vlastnosťami, skvelými brzdami, pekným interiérom a sebavedomým dizajnom. Taliani nezapreli svoju povesť a nedotiahli detaily do dokonalosti, ale logá Alfa Romeo sú doslova všade, imidžu sa očividne venovalo veľa pozornosti a úsilia. Keby som chcel športovo ladené SUV, Stelvio by bolo rozhodne medzi kandidátmi na kúpu, ale neviem zaručiť, že by som si ho nakoniec aj vybral. Za najväčšiu slabinu Stelvia považujem slabší komfort spôsobený tvrdým charakterom podvozka, ktorý robí jazdu po našich mestách plnou vibrácií a otrasov. Pravdou však je, že fanúšikovia talianskych áut budú jasať tak či tak a budú si ho kupovať bez ohľadu na to, čo kto napíše. V tom tkvie sila značky Alfa Romeo.Technické údaje Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 First Edition
Motor: benzínový, preplňovaný, R4, 16V, 1995 cm3Výkon: 206 kW/280 koní pri 5250 ot./min.
Krútiaci moment: 400 Nm pri 2250 ot./min.
Spotreba (mesto/diaľnica/kombinovane): 8,9 / 5,9 / 7,0 l/100km
Priemerná spotreba počas testu: 13,2 l/100 km
Emisie CO2: 161 g/km
Rozmery: 4687×1903×1671 mm (dך×v)
Rázvor náprav: 2818 mm
Prevádzková hmotnosť: 1 836 kg
Objem palivovej nádrže: 64 l
Max. rýchlosť: 230 km/h
Zrýchlenie 0-100: 5,7 s
Objem kufra: 525 / 1600 l
Cena (základ/verzia od/test): 39900 / 53100 / 55630 €
Konkurenti: Porsche Macan S, Audi Q5, Mercedes GLC Coupé, BMW X4
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024