Test Seat Arona 1.0 TSI: Zhmotnenie aktuálnych trendov
Seat Arona zhmotňuje aktuálne trendy v autopriemysle a zákazníckom dopyte: estetický crossover s úsporným motorom a veľkým kufrom je vskutku presvedčivý.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Keď Seat prišiel s crossoverom Arona, vyvolal na internete prekvapivo pozitívne reakcie. Zvyčajne sa anonymní komentujúci neboja zverejniť kritiku k dizajnu a typu noviniek, tentokrát však španielska automobilka s nemeckou technikou oslovila aj ich.
Vonkajší dizajn a charakter
Kúpiť si novú Aronu znamená akceptovať každodenné pohľady okoloidúcich. Tento automobil svojím vyladeným dizajnom a praktickým vyhotovením karosérie púta pozitívnu pozornosť. Mohlo by sa zdať, že prísne kopíruje dizajn a charakter modelu Ateca, avšak akonáhle sa tieto dva automobily postavia vedľa seba, rozdiel v ich veľkosti priam bije do očí. Arona je viditeľne menšia, kompaktnejšia, práve toto bude dôvod ku kúpe. Je totiž šikovnejšia a obratnejšia, pritom si udržiava vysoký podvozok (až 190 mm!), skutočne veľký batožinový priestor (400 litrov), skvelú výšku posedu.Rozpačitý interiér
Arona veľmi presvedčivo klame o svojich vlastnostiach. Vyzerá skoro ako terénne auto, má však výlučne pohon predných kolies, hoci by platforma MQB A0 umožňovala aj 4×4. Výrobca pritom šetril kde sa dalo, v základe dostanete Aronu vzadu s bubnovými brzdami!Motorizácia: Liter úplne stačí
Nami otestovaná Arona disponovala manuálnou prevodovkou a iba litrovým trojvalcovým motorom. Mohlo by sa zdať, že na taký crossover to nie je ideálna kombinácia, ale po týždňovej skúsenosti a vyše 500 kilometroch tento predsudok spoľahlivo vyvracia. Týmto nájazdom sme, mimochodom, spotrebovali jednu nádrž benzínu.Zhodnotenie
Arona, Stonic, Kona alebo Peugeot 2008? Seat má svoje nespochybniteľné klady, v porovnaní s konkurentmi je však akousi srdcovkou. Predovšetkým krásny dizajn, pekný interiér, veľký kufor a vyšší podvozok, to všetko hrá v rozhodovaní o novom aute významnú úlohu.Technické údaje Seat Arona XCELLENCE 1.0 TSI CR 6-G 85kW
Motor benzínový preplňovaný R3, 999 cm3Výkon 85 kW (115 k) pri 5000-5500 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm pri 5000 -5500 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka.
Brzdy kotúčové. Pneu. 205/55 R 17.
Batožinový priestor 400 dm3
Rozmery: 4138×1780×1552 mm, rázvor 2 566 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 187/1 710 kg, objem nádrže 40 l.
Najvyššia rýchlosť 182 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,8 s
Spotreba 9 / 4,4 / 5 l /100 km
Emisie CO2 114 g/km
Cena od/testované auto: 18 660 €/20 692 €
Konkurenti: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Kia Stonic
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?