TEST: Renault Clio Grandtour 1,5 dCi -Osvedčený spoločník
Renault Clio Grandtour patrí medzi osvedčené stálice na našich cestách. Jeho faceliftovanú verziu sme dostali do redakcie v najvyššej výbave Intens s paketom GT Line Full 17″ a s najvýkonnejším naftovým motorom 1.5 dCi.
Vydané Text: Martin Šebesta
Sedadlá si plnia svoju úlohu na výbornú a spĺňajú všetko, čo svojím výzorom sľubujú. Vďaka naozaj dobre vyladenému podvozku v nich počas jazdy necítite ani tie spomínané 17-palcové kolesá. Práve naopak, podvozok výborne zvláda malé nerovnosti aj väčšie výtlky, v zákrutách sa nenakláňa a v kritických situáciách vás na oplátku podržia sedadlá.
Táto hra na športovca by sa však nedala hrať bez schopnej motorizácie a tou naftová preplňovaná 1.5 s výkonom 81 kW (110 k) rozhodne je. S Cliom si poradí bez problémov a nebudete sa musieť báť s ňou predbiehať ani dlhý náves na dvojprúdovej ceste mimo mesta.
Grandtour však nie je len o rýchlej jazde. Odporučili by sme ho najmä mladým rodinám, ktorým bude stačiť svojím vnútorným priestorom, objemom batožinového priestoru 443 dm3, dobrou spotrebou veselo pod 5 litrov a to aj pri dynamickej jazde i priaznivou cenovkou. S motorom 1.2 16V vo výbave Life sa jeho cena začína už na 9 590 €.
Vďaka bohatej výbave si môžete Clio nakonfigurovať podľa vlastnej chute a možností. Parkovanie uľahčia parkovacie senzory, zadná kamera alebo rovno parkovací asistent. Na výber je aj niekoľko multimediálnych systémov či farebných vyhotovení interiéru. Renault posunul aj týmto faceliftom Clio zase o kúsok bližšie k zákazníkovi, pričom sa Clio stalo zaujímavejším a atraktívnejším.
Inzercia