TEST: Hyundai Ioniq Plug-in – Možnosť voľby

Či chceme, alebo nie s plug-in hybridmi sa budeme stretávať čoraz častejšie. Elektrický Ioniq nás veľmi príjemne prekvapil, teraz sme preverili verziu Ioniq Plug-in.
Vydané  Text: 
Ak sa na to pozrieme optikou racionálneho zmýšľania, tak plug-in hybridy sú riešením pre budúcnosť. Napokon kombinácia lokálne bezemisnej a dostatočného dojazdu vďaka spaľovaciemu motoru je presne to, čo niektorých antiautomobilistov môže presvedčiť o tom, že tento druh je ten správny. A podobne ako v prípade elektromobilu aj v prípade plug-in hybridu sa Kórejčania vykašľali na prvú generáciu a ihneď ponúkajú druhú. Napokon kým väčšina konkurencie vrátane prémiovej ponúka iba 30-kilometrový elektrický dojazd, Ioniq Plug-in prekvapí rovnými 50 kilometrami v elektrickom režime. Je to vďaka 8,9 kWh batériám. A v prípade, že batériu poctivo nabíjate, môžete si užívať výhody tohto modelu a jazdiť v priemere za 0,5 až 1,0 litra naturalu na 100 kilometrov. Vyžaduje si to však disciplínu a musíme podotknúť, že aj možnosť nabíjať. Ak nemáte možnosť nabíjať, priemerná spotreba bude stúpať a vzhľadom na ťažšiu súpravu batérií bude priemerná spotreba stúpať. Takže nabíjanie je elementárnou podmienkou ekonomickej prevádzky. Vodič má pritom možnosť voľby medzi čisto elektrickým a hybridným režimom pre prípad, že by si energiu v batérii šetril na vjazd do centra veľkomesta.
Zvyšok hodnotenia v podstate zodpovedá Ioniqu aj v iných formách. Podvozok je dobrý aj komfortný, hoci nečakajte športové jazdné vlastnosti. Napokon je to ekologické presúvadlo s cieľom šetriť palivo a životné prostredie v mestách od nežiaducich emisií. V tomto duchu môžeme pochváliť aj predné sedadlá, ktoré sú identické s ostatnými verziami. Ponúkajú vynikajúci pomer tvrdosti a komfortu. Zaujímavosťou je odlišný interiér. Tlačidlovú voľbu režimov prevodovky v elektromobile nahradila klasická kulisa automatickej prevodovky. Pod kapotou je totiž klasická šesťstupňová dvojspojková prevodovka. Z praktického hľadiska nám prekážala nožná parkovacie brzda, o ktorú sme často zavadili nohou a zrejme ani pri nehode bude jej poloha zvyšovať pravdepodobnosť zranenia. Naopak, potešil väčší batožinový priestor v porovnaní s elektrickým Ioniqom, takže ak zmýšľate nad plug-inom ako rodinným autom, nebudete mať problém ho tak využívať. Dokonca aj na zadné sedadlá sa bez väčších problémov usadia dospelé osoby.
Jednotlivé režimy môžete sledovať na displeji v strede palubnej dosky. Údaje o elektrickom dojazde sú samozrejmosťou, zaujímavosťou je ukazovateľ režimu stieračov vedľa rýchlomera. Vzhľadom na technologickú náročnosť plug-in hybridu nás prekvapili halogénové diaľkové svetlá a mierna výčitka smeruje aj k asistenčnému systému udržiavania jazdného pruhu, ktorý tak intenzívne zasahoval do riadenia, že sme ho radšej deaktivovali. To sú však detaily, pri pohľade do cenníka zistíte, že cena je nastavená veľmi príjemne a po odrátaní štátnej podpory je cena vcelku atraktívna a to dokonca aj pre súkromných užívateľov. **Technické údaje:** Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid Motor benzínový R4, 1 580 + el. motor Výkon 77 kW (105 k) pri 5 700 ot./min. + 45 kW (61,2 k) Krútiaci moment 147 Nm pri 4 000 ot./min. Pohon a podvozok: 6-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie kolies typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu a vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 205/55 R 16. Batožinový priestor 446 / 1 401 dm3 Rozmery: 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, rázvor 2 700 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 495/1 970 kg, kapacita akumulátorov 8,9 kWh. Najvyššia rýchlosť 178 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,6 s Spotreba 1,1 l/100 km Emisie CO2 26 g/km Cena/testované auto 31 990 €/32 480 € Konkurenti: Audi A3 e-tron, Toyota Prius Plug-in, Volvo V60 PHEV








Pokračujte na ďalší príspevok »