Výber z aktuálneho čísla: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – Možnosť voľby

Či chceme, alebo nie s plug-in hybridmi sa budeme stretávať čoraz častejšie. Elektrický Ioniq nás veľmi príjemne prekvapil, teraz sme preverili verziu Ioniq Plug-in.
Vydané  Text: 

Ak sa na to pozrieme optikou racionálneho zmýšľania, tak plug-in hybridy sú riešením pre budúcnosť. Napokon kombinácia lokálne bezemisnej a dostatočného dojazdu vďaka spaľovaciemu motoru je presne to, čo niektorých antiautomobilistov môže presvedčiť o tom, že tento druh je ten správny. A podobne ako v prípade elektromobilu aj v prípade plug-in hybridu sa Kórejčania vykašľali na prvú generáciu a ihneď ponúkajú druhú. Napokon kým väčšina konkurencie vrátane prémiovej ponúka iba 30-kilometrový elektrický dojazd, Ioniq Plug-in prekvapí rovnými 50 kilometrami v elektrickom režime. Je to vďaka 8,9 kWh batériám. A v prípade, že batériu poctivo nabíjate, môžete si užívať výhody tohto modelu a jazdiť v priemere za 0,5 až 1,0 litra naturalu na 100 kilometrov. Vyžaduje si to však disciplínu a musíme podotknúť, že aj možnosť nabíjať. Ak nemáte možnosť nabíjať, priemerná spotreba bude stúpať a vzhľadom na ťažšiu súpravu batérií bude priemerná spotreba stúpať. Takže nabíjanie je elementárnou podmienkou ekonomickej prevádzky. Vodič má pritom možnosť voľby medzi čisto elektrickým a hybridným režimom pre prípad, že by si energiu v batérii šetril na vjazd do centra veľkomesta. Našu skúsenosť s Hyundai Ioniq sme sprostredkovali v aktuálnom vydaní magazínu auto motor a šport 11/2017, ktorý je práve v predaji za nezmenenú cenu!
auto motor a šport 11/2017








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.