Test Opel Crossland X: Zbohom, Meriva!
Otestovali sme Crossland X, ktorý je nevyhnutným evolučným nástupcom populárnej Merivy. Jeho naftový motor sa ukázal ako kultivovaný, pružný a nenáročný spoločník.
Vydané Text: Martin Šebesta
Odchod modelu Opel Meriva do automobilovej histórie asi najviac zarmúti nemeckých dôchodcov, u ktorých vraj bola celkom populárna. Ktovie či pre zvýšenú pozíciu sedenia, jednoduché nastupovanie, alebo pre zadné dvere, ktoré sa otvárali proti smeru jazdy a vytvárali tak veľký vstupný otvor. Pravdou je, že Meriva bodovala veľkým vnútorným priestorom a slušnou variabilitou, darilo sa jej aj v oblasti spoľahlivosti. To je vysoko nastavená latka, cez ktorú musí preskočiť nový Crossland X.
Kategória menších SUV či crossoverov hustne a Opel chce rozdať karty skôr, ako sa mu do revíru „nasáčkujú“ konkurenti ako Kia Stonic, Hyundai Kona, prípadne Škoda Karoq. Potom dostanú zákazníci priveľa možností voľby. Zatiaľ treba vyťažiť zo záujmu maximum. A Crossland X má čo ponúknuť.
Priekopník spolupráce
Zavŕšenie začlenenia značky Opel do francúzskej skupiny PSA patrí medzi aktuality tohto leta, no spolupráca medzi týmito automobilkami trvala už dlhšie. Prvým ovocím tejto spolupráce je práve Opel Crossland X. Dizajnovo sa inšpiroval modelom Opel Adam, z ktorého čerpala najmä línia strechy, ktorá v podobe chrómovanej lišty na zadnom stĺpiku dramaticky klesá a možno aj bez preháňania môžeme povedať, že vytvára tvar pripomínajúci kupé.Opel vtlačil do vozidla mnohé zo svojich typických pečatí, pre ktoré ho máme radi. Vodič aj spolujazdec môžu sedieť na sedadlách s ortopedickým certifikátom, čo ocení ich chrbát najmä na dlhších cestách. Trochu horšie je to s komfortom sedenia na zadných sedadlách, ktoré sú možno až priveľmi ploché. Na druhej strane musíme priznať, že vnútorný priestor nás veľmi príjemne prekvapil. Aj so 190 cm sme mali dosť miesta na hlavu aj na nohy, čo v tejto triede nebýva štandardom.
Interiér je relatívne jednoduchý, no praktický a všetky drobnosti ako okuliare, mobilné telefóny či peňaženka si rýchlo našli svoje miesto.
Keď spomíname mobilné telefóny, tak Opel myslel aj na možnosti ich pripojenia a spolupráce s vozidlom. Túto úlohu vyriešil s dostatočným prehľadom, takže neprídete o žiadnu z vymožeností prepojeného sveta. Opel intenzívne pracuje aj na prepojených asistenčných službách, takže ak si s autom nebudete vedieť poradiť, stačí stlačiť tlačidlo na strešnej konzole a vďaka systému OnStar sa prepojíte s operátorom. Naše skúsenosti s touto službou vravia, že ak vám náhodou nepomôžu hneď, tak hľadajú riešenie a volajú vám naspäť.
Jazdné vlastnosti sa odvíjajú od koncepcie vozidla. Vyššie ťažisko neoklamete a v tejto triede sa o to automobilky ani veľmi nesnažia. Zameriavajú sa najmä na rodiny a tým viac vyhovuje pokojnejší jazdný štýl. Ten podporuje aj naftový motor, jeho zvuk do interiéru veľmi neprenikal a nároky na palivo neznamenajú väčší zásah do rodinných rozpočtov. Jazdiť pod 6 l/100 km nie je v tomto prípade žiadne umenie. Akurát by sme privítali kratšie dráhy radenia manuálnej prevodovky. To bol asi jediný moment, keď sa prejavil negatívny vplyv spolupráce s Francúzmi.
Schopnosti Crosslandu sa prejavujú najmä na bežných cestách, kde jazdí pohodlne a bez väčších problémov zvláda odpružiť drvivú väčšinu slovenských cestných nerovností. Do terénu s ním veľa majiteľov jazdiť asi nebude, no prašná cesta k jazeru, štrková na chatu či lesná na piknik nepredstavujú prekážku, ktorá by mala rozhodiť jeho inak pokojnú a nekonfliktnú povahu.
Náš názor
Pokiaľ vás Opel Crossland osloví dizajnom, tak ostatné atribúty vás nesklamú. Vnútorným priestorom a koncepciou pokojne nadviaže na Merivu, plastovými prvkami pridáva náznak dobrodružstva. A to dnes mnohí zákazníci očakávajú.Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?