Test MINI Cooper S All4 Countryman JWC: Mimomestský švihák
Ráno rozvozíte celú rodinu do školy a práce a potom sa vydáte priamo na svoj súkromný okruh WRC.
Vydané Text: Martin Šebesta
Zatiaľ najväčšie zo všetkých Mini schádza z výrobných liniek už sedem rokov. K nám sa dostalo v atraktívnej kombinácii Cooper S s dvojlitrovým benzínovým motorom s výkonom 141 kW (192 koní), automatickou prevodovkou, pohonom všetkých štyroch kolies a výbavou John Cooper Works (JCW).
foto: PANER pre Auto Motor a Šport
Dobre známy interiér Mini skrášlili logá JCW a športový charakter podčiarkli sedadlá z tej istej dielne. Kokpit Mini buď máte radi alebo nie. Radosť jemne narúšala vidina automatickej prevodovky. Bude s týmto Mini dostatočná zábava? Na zoznámenie začíname v meste a v zelenom ekologickom režime. Auto je v ňom tichučké a ospalým pohybom reaguje na všetky povely, čo je do mesta ideálna stratégia. Ak však zošliapnete plynový pedál až na podlahu, bez problémov vám ukáže svoj potenciál.
Po opustení betónovej džungle končí aj režim Green a nastupuje Sport. Riadenie stuhlo, tlmiče stvrdli a do interiéru začal intenzívne prenikať zvuk motora. Akosi automaticky prestávame sledovať údaje o spotrebe a vnímame len kľukaté cestičky, rýchlo miznúce pod nedočkavými kolesami Countrymana. S týmto autom je naozaj radosť jazdiť a ak nechcete nič zadarmo, ale chcete sa o zážitok popasovať, tak ste na správnej adrese.
Otáčky lietajú zhora nadol, presne podľa toho, ako im to diktujeme. Automatická prevodovka bez problémov podraďuje o dva stupne a ak som veľmi nedočkavý a zošliapnem plynový pedál prudko až na podlahu, tak aj o tri. Motor zaručí ako býk a príjemne tuhé sedadlá tlačia dopredu. Z divokého cvalu ma preberie návrat do civilizácie, kde pre istotu prepínam späť do zeleného režimu a dávkovanie plynu odovzdávame skúsenému tempomatu.
Každý špás niečo stojí a pri Countrymane to môže, ale nemusí, platiť dvakrát. Záleží len na zvolenom štýle jazdy. V zelenom režime s ľahkou nohou sa vie presúvať po meste veselo pod šesť litrov, ak sa však príliš často necháte zviesť na opustené kľukaté cestičky, spotreba vyletí prudko nahor.
Osobne si však myslím, že to je dobrá správa, lebo záleží len na vás, či s Countrymanom v pokoji a úsporne rozvozíte ráno celú rodinu do školy a do práce alebo sa vydáte rovno na svoj súkromný okruh WRC.
TECHNICKÉ ÚDAJE | MINI Cooper S All4 Countryman
Motor preplň. benzínový R4, 1 998 cm³Výkon 141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 280 Nm pri 1 350 – 4 600 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové s vnútorným chladením.
Pneumatiky 225/50 R18.
Batožinový priestor 450/1 390 dm³
Rozmery: 4 299 × 1 822 × 1 557 mm, rázvor 2 670 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 460 /2 050 kg, objem nádrže 51 l.
Najvyššia rýchlosť 225 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,4 s
Spotreba 7,6/5,4/6,2 l/100 km
Emisie CO₂ 141 g/km
Cena/testované vozidlo 31 500 €/40 570 €
Konkurenti: Mercedes GLA, Audi Q3, Seat Ateca
Pokračujte na ďalší príspevok »
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!Nový model
Nový NISSAN QASHQAI odhalený! Zmena je priam obrovská, kamery vidia aj pod podvozok
Nová verzia kompaktného SUV Qashqai sa podobá na elektromobil Ariya.
Novinkou je tiež celkom nový stupeň výbavy N-DesignTieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.Spravodajstvo
Rezort obrany vyzýva ľudí, aby nelietali dronmi nad vojenskými objektmi a infraštruktúrou
Ohrozenie letovej prevádzky môže vyústiť do trestnoprávneho stíhania a pokuty 500 €, informuje rezort obrany.
Volvo na Slovensku
Európska komisia schválila dotáciu pre Volvo, na Slovensko prinesie 3300 pracovných miest
Automobilka bude na Slovensku vyrábať až 250-tisíc vozidiel ročne.
Celkové náklady na projekt výroby elektromobilov predstavujú 1,2 miliardy eur.Dopravná poradňa
Na tieto otázky policajnej hliadky je najlepšie odpovedať „nie“
Počas policajnej kontroly je vhodné správať sa slušne a ústretovo.
Na niektoré otázky je však lepšie odpovedať stručné a jasné nie. Nejde pritom o nezdvorilosť.Šokujúca zmena. Taliani zakázali značke Alfa Romeo používať Milano, musí dodatočne zmeniť názov svojho nového auta
talianska vláda oficiálne oznámila, že použitie mena „Milano“ je zákonom zakázané. Deje sa tak celé mesiace po tom, čo Alfa Romeo ohlasovala názov novinky vopred.
Alfa Romeo teraz nemá inú možnosť ako názov nového SUV zmeniť. Milano sa bude volať Junior.Servis
Prejazd cez veľkú mláku za dvetisíc eur. Vode na ceste sa radšej autom vyhnite
Následky nárazu do vody môžu byť pre vozidlo signifikantné, mnohým situáciám sa pritom dá vyhnúť.
Spravodajstvo
Hyundai zverejnil slovenské ceny nového Santa Fe, na výber je kopec verzií s rozdielom 17 500 €
Hyundai Santa Fe je na Slovensku k dispozícii iba s jediným spaľovacím motorom 1.6 T-GDi, avšak v odlišných konfiguráciách pohonu.
Popri 5-miestnom vyhotovení je v predaji aj 6- a 7-miestne.Servis
Ako dlho vydrží elektromobil? Nemci zverejnili poznatky z praxe
Kedy je najlepší čas predať svoj elektromobil?
Automobilky poskytujú na batérie dlhé záruky, ale aká je realita vlastníctva?