TEST Peugeot 301 1,6 Blue HDi vs. 1,6 VTi – Bez komplikácií
Peugeot 301 sa na nič nehrá. Za jeho volantom sa vrátite o pár rokov dozadu a uvedomíte si, že jednoduchosť má svoje čaro. Vyskúšali sme top verzie 1,6 VTi EAT6 a 1,6 BlueHDi.
Vydané Text: Majo Bóna
Peugeot 301 1,6 Blue HDi vs. 1,6 VTi
Identický príbeh sa týka interiéru. Pokračuje prakticky bez zmien, jedinou zmenou je nový multimediálny systém so 7-palcovou dotykovou obrazovkou s navigačným systémom Tom Tom, ktorý po novom ponúka aj aplikácie ako Mirror Link či Apple CarPlay. Tie sú užitočné, no ihneď budete mať problém uložiť si telefón vzhľadom na to, že odkladacími priestormi sa šetrilo. Jedinými využiteľnými priestormi sú odkladacia priehradka vo dverách a v lakťovej opierke. V rámci faceliftu sa nemenilo ani ovládanie elektrického sťahovania okien, ktoré sa aj naďalej nachádza na stredovej konzole. Veľa variability nečakajte ani v batožinovom priestore. Aj ten vás spoľahlivo vráti o pár rokov dozadu, priehradky a praktické háky v ňom jednoducho chýbajú. Väčšina majiteľov ocení priestorovú ponuku, Peugeot 301 môžeme bez problémov označiť za rodinné auto.
V porovnaní benzínovej a naftovej pohonnej jednotky s identickým objemom motora vychádza ako víťaz jednoznačne naftový agregát, ktorý je mimoriadne úsporný. Ak chcete využívať komfort automatickej prevodovky, jedinou alternatívou je motor 1,6 VTi.
V duchu zachovania tradícií sa správa aj podvozok. Konštrukciou jednoduchý a prejavom tiež. Oceniť možno jeho komfortné nastavenie, jazdné vlastnosti stráži aj stabilizačný systém ESP. Suma sumárum priemerné auto, otázkou ostáva, či cenu testovacieho auta atakujúcu hranicu pätnásťtisíc eur označíte za prijateľnú, alebo nie.
Technické údaje
Peugeot 301 1,6 Blue HDi/1,6 VTi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm3 / atm. benzínový R4 1 587 cm3Výkon 73 kW (99 k) pri 3 750 ot./min. / 85 kW (115 k) pri 6050 ot./min.
Krútiaci moment: 254 Nm pri 1 750 ot./min./ 150 Nm pri 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-stupňová manuálna prevodovka/6-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu vlečná zadná náprava, Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové, pneu 185/65 R15
Batožinový priestor: 549 dm3
Rozmery: 4 445 × 1 748 × 1 477 mm, rázvor 2 652 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 210/1 590 / 1 186/1 590 kg, objem nádrže 45/50 l.
Najvyššia rýchlosť: 183/180 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4/10,8 s
Spotreba: 4,6/3,3/3,8 l /9/5,2/6,6 /100 km
Emisie CO2 : 154/98 g/km
Cena/testované auto: 12 590/14 920 €/12 590/14 720 €
Konkurenti: Dacia Logan, Škoda Rapid, Seat Toledo
Inzercia