TEST Škoda Fabia 1,0 TSI Monte Carlo – Štýlový liter
Ťažko by sme na slovenských cestách hľadali bežnejšie auto, než je Škoda Fabia. Aj tá však vie vyskočiť z radu a obliecť sa tak, že sa za ňou bude otáčať celá ulica. Zvlášť, keď ju svižne rozhýbe nový litrový trojvalec.
Vydané Text: Martin Šebesta
Reálna dynamika sa odvíja od toho, že trojvalcový motor sa až prekvapivo ľahko dostáva do otáčok. Jeho životný priestor sa začína nad 1 500 ot./min. a s vervou pokračuje až do červeného poľa. Pri rozbehu zatlačí do sedadla a veľmi ochotne sa prepletá premávkou. A čo na diaľnici? Na túto otázku odpovieme opäť otázkou – koľkokrát ste si mysleli, že idete rýchlo a predsa vás predbehla biela či modrá Fabia s ponáhľajúcim sa obchoďákom? Tak isto je to aj s litrovým motorom. Diaľničné limity zvláda bez problémov, dokonca môžeme ešte stále hovoriť o istej miere komfortu. A keď si obľúbite ostrejší zvuk vytočeného trojvalca, tak si užijete aj pružné zrýchľovanie pri predbiehaní na diaľnici či na okresnej ceste. Najlepšie na tom je, že pri dodržiavaní rýchlostných predpisov si motor na okreskách vypýta menej ako 5 l/100 km. Nám skončila celková spotreba na úrovni 5,5 l/100 km a to sme Fabii dali zabrať aj na diaľnici.
Športový duch Zisťovať dynamické limity motora vo Fabii, ktorá nemá označenie RS? Nie je to až taký zlý nápad. Zvlášť, ak sa rozhodnete pre balík prvkov s označením Monte Carlo. Naozaj stačilo málo a Fabia zrazu dostala úplne iný šmrnc. K tomu nálepky, ktoré odkazujú na športový dres a už sa za ňou budete otáčať. A v interiéri? Operadlá s výraznejším bočným vedením a s integrovanou opierkou hlavy! Označenie Monte Carlo nie je iba čistý marketing, ktorému by chýbal obsah. Nepridáva kone výkonu, no spolu s panoramatickým strešným oknom, ktoré sa nedá otvárať, iba zastierať roletkou, prispieva k pocitu výnimočnosti. Upravený podvozok či brzdy nečakajte, musíte sa spoľahnúť na základ. Ale v prípade Fabie je aj ten poctivý a bežné nároky zvládne s prehľadom. Pre Fabiu veľmi neplatí, že drví konkurenciu batožinovým priestorom, jej 300 dm3 je skôr priemerná hodnota. Po sklopení operadiel zadných sedadiel vzniká skok, ten vytvára aj vysoká hrana batožinového priestoru. Výhodou sú jeho pravidelné tvary, háčiky a odkladacie poličky.
Fabia s litrovým trojvalcom a vo verzii Monte Carlo ukázala, že napriek tomu, že je chronicky známa, tak stále má potenciál príjemne prekvapiť. A za ceny, ktoré sa stále dajú nazvať akceptovateľné.
Výkon: 81 kW (110 k) pri 5 000 – 5 500 ot./min.
Krútiaci moment: 200 Nm pri 3 500 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. man. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu vlečná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 215/45 R16.
Batožinový priestor: 300/1 120 dm³
Rozmery: 3 992 × 1 732 × 1 467 mm, rázvor 2 470 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 130 /1 585 kg, objem nádrže 45 l.
Najvyššia rýchlosť: 196 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,5 s
Spotreba: 5,4/3,9/4,4 l/100 km
Emisie CO₂: 103 g/km
Cena/testované vozidlo: 14 060 €/16 303 €
Konkurenti: Kia Rio, Suzuki Swift, Nissan Micra
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.