TEST Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 – Automatické pohodlie

Peugeot 3008 si musel titul Auto roka zaslúžiť. Porota chválila jeho techniku a vyvážené jazdné vlastnosti, ako aj to, že sa trafil do vkusu užívateľov. O svojich schopnostiach nás presviedčal s automatickou prevodovkou.
Vydané  Text: 
Automatická prevodovka nás na tomto testovanom vozidle zaujímala najviac. Automatické prevodovky boli dlhodobo veľkou slabinou francúzskych výrobcov. Preto nás veľmi zaujímalo, ako sa darí spolupráca automatu a 1,6-litrového naftového motora. Tvary voličov automatických prevodoviek sa vyvíjajú a mnohí výrobcovia sa predháňajú v tom, kto prinesie niečo originálne. Musíme povedať, že volič v Peugeote nás svojím tvarom oslovil.


Ak by prevodovka trhala, priveľmi pri radení rozmýšľala či radila s divnou logikou, naše sympatie by nezískala. Stal sa však pravý opak. Dvojica naftový motor a automatická prevodovka tvorili zohraný tím, na ktorý sa môžete spoľahnúť. Prevodovka presne vedela, v akých otáčkach potrebuje držať motor, aby sa účinne využíval potenciál jeho 300 Nm. Radenie? Ukážkové. Bez trhania, zbytočného vytáčania motora, nežiaducich zvukov a ďalších zbytočných prejavov. K tomu spotreba na úrovni šiestich litrov na 100 km. Presne nejako takto si predstavujeme moderné SUV. Pridajte k tomu veľký vnútorný priestor a množstvo odkladacích priestorov, čo tiež bývala slabina áut s levom na kapote. Už nebudete riešiť otázku, kam si odložiť mobilný telefón či peňaženku. Moderné technológie sa dostali aj na palubnú dosku. Prístroje pred vodičom sa zobrazovali na veľkom digitálnom displeji, pričom rozsah zobrazovaných údajov sa dal nastaviť. Nám sa najviac zapáčila mapa navigácie v strede a po krajoch rotujúce stupnice otáčkomera a rýchlomera.


Ak už musia výrobcovia silou-mocou tlačiť ovládanie ďalších funkcií na stredové dotykové displeje, nech sa inšpirujú v 3008. Jeho kombináciu tlačidiel a dodatočného ovládania na dotykovej obrazovke považujeme za jednu z tých šťastnejších volieb. Ak sme rozmýšľali, čím si Peugeot zaslúžil titul Auto roka, tak po spolužití s ním chápeme, že titul je v dobrých rukách. Motor s prevodovkou si rozumejú a ak sa kolesá začnú šmýkať, je v zálohe pripravený systém Grip Control. Vyššiu cenu ospravedlňuje, že konkurencia takúto kombináciu automatu s výkonom motora neponúka.


TECHNICKÉ ÚDAJE
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment: 300 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Pseudo McPherson, vzadu vlečná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením. Pneumatiky vpredu 225/55 R18.
Batožinový priestor: 520 dm³
Rozmery: 4 447 × 1 841 × 1 624 mm, rázvor 2 675 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 512 /1 990 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť: 185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s 
Spotreba: 4,7/3,9/4,2 l/100 km
Emisie CO₂: 108 g/km
Cena/testované vozidlo: 25 690 €/30 540 €
Konkurenti: Ford Kuga, VW Tiguan, Kia Sportage




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia