Vyskúšali sme novú Škodu Citigo, je to dospelý drobec

Jeden liter a 60 koní pod kapotou stačí. Neveríte?
Vydané  Text: 

Počas jázd ulicami Prahy lialo tak, že stierače mali čo robiť, aby nám zabezpečili bezpečný výhľad na cestu. Na druhej strane sme zistili, že zaberajú prekvapivo veľkú plochu.



Najmenšia škodovka na trhu dostala zopár dizajnových zmien, aktualizovala techniku a vydáva sa na jeden zo svojich posledných bojov o zákazníka. Dizajnové zmeny naozaj nie sú veľké, no jasne odlíšia novinku od predchodcu. Viac prelisov na prednej kapote a výrazne širšia spodná maska s integrovanými hmlovkami sú tie znaky, ktoré jasne prezradia novinku. K tomu vo vyšších výbavách zatmavené zadné svetlomety.

Nová Škoda Citigo (facelift 2017)


So 190 cm sme mali pred nastúpením do Škody Citigo jemné predsudky. Tie sa však veľmi rýchlo rozplynuli a nepotrebovali sme ani obuvák na to, aby sme zabrali priestor v interiéri.

Chválime sedadlá s integrovanou opierkou hlavy. Sedí sa v nich pohodlne a hlave nehrozí otras mozgu ako v prípade kontaktu s opierkou v ikone miniáut, vo Fiate 500. Ešte lakťová opierka a pocity by boli dokonalé. Citigo je robené do mesta a tomu zodpovedá aj dĺžka sedákov. Sú funkčné a zaručene sa vám do nich bude dobre nasadať. Aj v prípade, že to bude úkon, ktorý zopakujete mnohokrát za deň.

Nová Škoda Citigo (facelift 2017)


Štandardom sú Simply Clever riešenia vrátane dáždnika pod sedadlom spolujazdca a po novom aj LED pásy denného svietenia a upravená grafika predných a zadných svetiel. S novým Citigom Škoda pripomenula aj mobilnú aplikáciu Move&Fun, ktorá po nainštalovaní a spárovaní sa s autom dokáže vodičovi pomáhať napríklad aj s hospodárnosťou prevádzky. Rozsah premyslených detailov závisí od úrovne výbavy. Po sklopení zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší z 251 na 959 dm3, respektíve na 951 dm3 v trojdverovej verzii. Tvorí ho hlboká vaňa, čo môže prekážať pri manipulácii s ťažším nákladom.

Nová Škoda Citigo (facelift 2017)


Základ pod kapotou predstavuje 1-litrový trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k), stovku zvládne za 14,4 s. Rovnaký litrový benzínový motor sa dodáva aj vo verzii s 55kW (75 k) a akceleráciou za 13,5 s, s ktorou sme zdolávali pražské ulice. Dynamické zázraky od nej neočakávajte, no v meste si vie vydobyť svoje nespochybniteľné postavenie. Verzia G-Tec prinesie pohon na zemný plyn CNG, s výkonom 50 kW (68 k) dosiahne stovku za 16,3 s.

Ak vozíte pizzu, kancelárske potreby či sa presúvate medzi prednáškovými sálami po celom meste, pozrite sa po Škode Citigo. Medzi najmenšími autami predstavuje príjemne serióznu a dospelú voľbu.






Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »