Výber z aktuálneho čísla: Mercedes-Benz triedy S – Luxusný kompas
Pozíciu mobilnej predpovede budúcnosti automobilového priemyslu si Mercedes-Benz triedy S po facelifte posilnil. O tom sme sa presvedčili za volantom luxusnej überlimuzíny s hviezdou na kapote.
Vydané Text: Majo Bóna
Novinkou v rámci asistenčných systémov je aktívny tempomat, ktorý rýchlosť aktívne upravuje nielen podľa vzdialenosti od predchádzajúcich vozidiel, ale aj podľa aktuálneho rýchlostného limitu. Aktívny tempomat DISTRONIC uberie rýchlosť aj pred vjazdom na kruhový objazd. Využíva na to mapové podklady a v spolupráci s GPS tak reaguje vopred. Inými slovami, nastavíte si navigáciu, tempomat a jediné, čo musíte robiť, je točiť volantom.
Možno preto, aby ste si uvedomili luxusný charakter interiéru. Ten je na najvyššej úrovni, vodič i ostatní pasažieri si môžu užiť masáž, prípadne využiť funkciu ENERGIZING, ktorá slúži na revitalizáciu pasažierov či vodiča počas jazdy. Novinkou je podvozok ACTIVE BODY CONTROL. Auto si dopredu načíta zákruty a dokáže karosériu auta nakloniť až o 2,65°, čo priamo zvyšuje komfort jazdy. Zoznam magických technických prvkov uzatvárajú svetlomety MULTIBEAM LED s dosvitom až 650 metrov! A to je hodnota, ktorú nedosahujú svetlomety konkurencie využívajúce laser. Za volantom Mercedesu-Benz S 560 4MATIC, ktorý má pod kapotou osemvalcový bi-turbo motor s maximálnym výkonom 349 kW (469 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm, sa posúva jazdný zážitok o kúsok ďalej, no zároveň si uvedomíte, aká dobrá je S 500. Posledná verzia, s ktorou sme si potykali, bol momentálne špičkový Mercedes-AMG S 63 4MATIC+. Tento model kombinuje priemernú spotrebu 8,9 l/100 km s maximálnym výkonom 450 kW (612 k), čo bola kedysi hodnota dvanásťvalcových verzií.
Ešte viac šokuje maximálny krútiaci moment na úrovni 900 Nm. Klasický šprint zvládne za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, no, samozrejme, na želania zákazníka ju môžu odblokovať. Jazdné vlastnosti sú o kus športovejšie, ak si želáte, môžete absolvovať horský priechod v pretekárskom tempe. Hoci pointou tejto verzie je skôr maximálna rýchlosť na úrovni 300 km/h
POKRAČOVANIE NÁJDETE V AKTUÁLNOM VYDANÍ ČASOPISU AUTO MOTOR A ŠPORT!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?