Výber z aktuálneho čísla: Mercedes-Benz triedy S – Luxusný kompas

Pozíciu mobilnej predpovede budúcnosti automobilového priemyslu si Mercedes-Benz triedy S po facelifte posilnil. O tom sme sa presvedčili za volantom luxusnej überlimuzíny s hviezdou na kapote.
Vydané  Text: 

Mercedes-Benz triedy S pokračuje ďalej. Aj takto by sa dal komentovať aktuálny facelift vlajkovej lode Mercedesu-Benz, ktorý odjakživa predpovedal budúcnosť automobilového priemyslu. Lebo z dizajnérskeho hľadiska prináša minimum zmien. Jediným odlišovacím prvkom sú nárazníky. U technikov dostala táto trieda S kódové označenie generácia 4.5. Dôvod je jednoduchý, niektoré z noviniek asistenčných systémov už predstavila trieda E pri svojom debute vzhľadom na to, že pod kapotou debutovala elektronická platforma 4. generácie.


Novinkou v rámci asistenčných systémov je aktívny tempomat, ktorý rýchlosť aktívne upravuje nielen podľa vzdialenosti od predchádzajúcich vozidiel, ale aj podľa aktuálneho rýchlostného limitu. Aktívny tempomat DISTRONIC uberie rýchlosť aj pred vjazdom na kruhový objazd. Využíva na to mapové podklady a v spolupráci s GPS tak reaguje vopred. Inými slovami, nastavíte si navigáciu, tempomat a jediné, čo musíte robiť, je točiť volantom.


Možno preto, aby ste si uvedomili luxusný charakter interiéru. Ten je na najvyššej úrovni, vodič i ostatní pasažieri si môžu užiť masáž, prípadne využiť funkciu ENERGIZING, ktorá slúži na revitalizáciu pasažierov či vodiča počas jazdy. Novinkou je podvozok ACTIVE BODY CONTROL. Auto si dopredu načíta zákruty a dokáže karosériu auta nakloniť až o 2,65°, čo priamo zvyšuje komfort jazdy. Zoznam magických technických prvkov uzatvárajú svetlomety MULTIBEAM LED s dosvitom až 650 metrov! A to je hodnota, ktorú nedosahujú svetlomety konkurencie využívajúce laser. Za volantom Mercedesu-Benz S 560 4MATIC, ktorý má pod kapotou osemvalcový bi-turbo motor s maximálnym výkonom 349 kW (469 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm, sa posúva jazdný zážitok o kúsok ďalej, no zároveň si uvedomíte, aká dobrá je S 500. Posledná verzia, s ktorou sme si potykali, bol momentálne špičkový Mercedes-AMG S 63 4MATIC+. Tento model kombinuje priemernú spotrebu 8,9 l/100 km s maximálnym výkonom 450 kW (612 k), čo bola kedysi hodnota dvanásťvalcových verzií.


Ešte viac šokuje maximálny krútiaci moment na úrovni 900 Nm. Klasický šprint zvládne za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, no, samozrejme, na želania zákazníka ju môžu odblokovať. Jazdné vlastnosti sú o kus športovejšie, ak si želáte, môžete absolvovať horský priechod v pretekárskom tempe. Hoci pointou tejto verzie je skôr maximálna rýchlosť na úrovni 300 km/h

POKRAČOVANIE NÁJDETE V AKTUÁLNOM VYDANÍ ČASOPISU AUTO MOTOR A ŠPORT!










Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.