TEST Volvo V90 T6 AWD Cross Country Pro – High tech luxus
Máloktorá automobilka kombinuje luxus, bezpečnosť a veľkú vnútorný priestor tak ako Volvo v modeli V90. Spojenie so silným benzínovým motorom prináša nové zážitky, na ktoré sa ľahko zvyká.
Vydané Text: Martin Šebesta
Sadnite si do Volva a ak aj poznáte prémiové interiéry značiek ako Mercedes, Audi, BMW či Lexus, pocítite, že toto je niečo iné. Serióznosť, odolnosť a pohodlie na vás nenútene vplývajú z každého kúska.
A high tech? Ten mohli vo Švédsku trochu krotiť. Vieme, dnešná mládež aj ľudia v produktívnom veku majú mobily, tablety a ktovie čo ešte ovládané cez dotykové obrazovky a civia do nich dňom a nocou, no autá sú ešte stále miestom, kde vítame fyzické ovládače. Uznávame, veľká dotyková plocha v strede palubnej dosky má vysoké rozlíšenie a ľahko sa z nej odčítavajú údaje.
No na nastavovanie teploty a rozvodu vzduchu, prípadne na rýchly prístup k navigácii či k zábave stále viac preferujeme tlačidlá. Považujeme ich za bezpečnejšie a ergonomickejšie. Istým smerom môže byť hlasové ovládanie, no to by sa autá museli naučiť po slovensky, alebo importéri organizovať majiteľom jazykové kurzy.
Z technologických vychytávok sa nám páčilo originálne štartovanie pootočením ovládača aj zmena jazdných režimov kolieskom, ktoré pripomína šperkársku prácu. Volvo sa rozhodlo, že bude využívať už iba 4 valce a 2 litre. Všetko ostatné doženie prepĺňaním. Preto aj T6 v označení modelu už neznamenalo 6-valec, ale nadupané 4 valce.
K tomu pomohla ešte aj fabrická úprava Polestar. Čo to znamená? Stlačte plyn a bavte sa. Volvo jazdí aj na prašných cestách veľmi presvedčivo a pohodlne. Len spotreba atakovala hodnoty, ktoré by sme od ekologicky zmýšľajúcej automobilky veľmi nečakali. Ak hľadáte originálne a mimoriadne pohodlné univerzálne auto, Volvo odporúčame. Určite s ním nezapadnete do davu.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo V90 T6 AWD Cross Country Pro Motor: preplň. benzínový R4, 1 969 cm³Výkon: 245 kW (334 k) pri 5 700 ot./min.
Krútiaci moment: 440 Nm pri 2 200 – 5 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité trojuholníkové ramená, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 235/50 R19. Batožinový priestor: 560/1 526 dm³
Rozmery: 4 939 × 1 879 × 1 543 mm, rázvor 2 941 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 834 /2 440 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť: 240 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,3 s Spotreba: 9,4/5,8/7,1 l/100 km
Emisie CO₂: 176 g/km
Cena/testované vozidlo 65 800 €/86 790 €
Konkurenti: Mercedes All Terrain, Audi A6 allroad
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia