TEST Kia Rio 1.0 T-GDI Platinum – Najsilnejší s tromi

Znie to zvláštne, no v najvýkonnejšej verzii novej Kie Rio bije pod kapotou iba trojvalcové srdce. Stačí mu prepĺňanie na to, aby bol šťukou ulíc?
Vydané  Text: 
Trojvalec je najsilnejší výkonovo, krútiacim momentom ho však predbieha naftový motor 1.4 CRDi, ktorý sme vám predstavili v predchádzajúcom čísle. Benzínová verzia dosahuje vyššiu maximálnu rýchlosť a o dve sekundy skôr sa dostane aj na 100 km/h.


Brazílske Rio je známe svojím karnevalom a celkom slušný karneval dokáže vyprodukovať aj trojvalec v Kii Rio. Od litrového objemu sa nedajú čakať rekordy a trhanie asfaltu, no motor sa rýchlo a ochotne dostáva do otáčok. Vďaka tomu sa vie svižne prepletať dopravou a poskytuje aj príjemný pocit rýchlosti. A nemusíte na to ani prekračovať predpísané limity. Dynamike neprekážali ani bubnové brzdy na zadných kolesách. Spomaľovanie pri bežnom používaní to nepostrehlo, do extrémnych výkonov sme Kiu Rio nenaháňali. Nevideli sme v tom zmysel a auto na to ani nie je stavané.


Oveľa viac mu vyhovuje mestská premávka, prípadne dojazdy do mesta z okrajových a satelitných oblastí. Tam sa cíti najlepšie, diaľnica mu, vzhľadom na objem a výkon, až tak veľmi nesedí. Jazda je pohodlná, k čomu prispela kombinácia nastavenia pruženia a vyšších zimných pneumatík s profilovým číslom 55. Testovaná verzia nás rozmaznávala viacerými príplatkovými komfortnými prvkami.


Na rozdiel od konkurencie sa motor 1.0 T-GDI dodáva iba k najvyššej verzii Platinum (v akcii za 14 150 €), ktorá má na palube už takmer všetko. Príplatkové pohodlné kožené sedadlá (350 €) ladili s červeno lakovanou palubnou doskou a dodávali interiéru nádych elegancie a luxusu. Za užitočný luxus, ktorý oceníte najmä v chlade, považujeme vyhrievané predné sedadlá, ktoré dostanete v kombinácii s vyhrievaným volantom (250 €). V oboch prípadoch považujeme cenu príplatkov za férovú a vrele ich odporúčame. Rovnako tak aj metalízu za 390 €. Ak rozmýšľate nad malým autom do mesta a jeho okolia, nezabudnite si do výberu pridať Kiu Rio. Môže vážne zamiešať karty!


**Technické údaje**

**Motor**: preplň. benzínový R3, 998 cm3

**Výkon:** 88,3 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.

**Krútiaci moment:** 171,5 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.

**Pohon a podvozok:** 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu vlečné ramená s torznou priečkou. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Pneu 195/55 R 16.

**Batožinový priestor:** 325/980 dm3

**Rozmery:** 4 065 × 1 725 × 1 450 mm, rázvor 2 580 mm,

**Pohotovostná/celková hmotnosť:** 1 160/1 620 kg, objem nádrže 45 l.

**Najvyššia rýchlosť:** 190 km/h

**Zrýchlenie 0 – 100 km/h:** 10,2 s 

**Spotreba:** 5,6/4,2/4,7 l/100 km

**Emisie:** CO₂ 107 g/km

**Cena/testované auto:** 14 150 €/15 140 €




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »