TEST Kia Rio 1.0 T-GDI Platinum – Najsilnejší s tromi
Znie to zvláštne, no v najvýkonnejšej verzii novej Kie Rio bije pod kapotou iba trojvalcové srdce. Stačí mu prepĺňanie na to, aby bol šťukou ulíc?
Vydané Text: Martin Šebesta
Brazílske Rio je známe svojím karnevalom a celkom slušný karneval dokáže vyprodukovať aj trojvalec v Kii Rio. Od litrového objemu sa nedajú čakať rekordy a trhanie asfaltu, no motor sa rýchlo a ochotne dostáva do otáčok. Vďaka tomu sa vie svižne prepletať dopravou a poskytuje aj príjemný pocit rýchlosti. A nemusíte na to ani prekračovať predpísané limity. Dynamike neprekážali ani bubnové brzdy na zadných kolesách. Spomaľovanie pri bežnom používaní to nepostrehlo, do extrémnych výkonov sme Kiu Rio nenaháňali. Nevideli sme v tom zmysel a auto na to ani nie je stavané.
Oveľa viac mu vyhovuje mestská premávka, prípadne dojazdy do mesta z okrajových a satelitných oblastí. Tam sa cíti najlepšie, diaľnica mu, vzhľadom na objem a výkon, až tak veľmi nesedí. Jazda je pohodlná, k čomu prispela kombinácia nastavenia pruženia a vyšších zimných pneumatík s profilovým číslom 55. Testovaná verzia nás rozmaznávala viacerými príplatkovými komfortnými prvkami.
Na rozdiel od konkurencie sa motor 1.0 T-GDI dodáva iba k najvyššej verzii Platinum (v akcii za 14 150 €), ktorá má na palube už takmer všetko. Príplatkové pohodlné kožené sedadlá (350 €) ladili s červeno lakovanou palubnou doskou a dodávali interiéru nádych elegancie a luxusu. Za užitočný luxus, ktorý oceníte najmä v chlade, považujeme vyhrievané predné sedadlá, ktoré dostanete v kombinácii s vyhrievaným volantom (250 €). V oboch prípadoch považujeme cenu príplatkov za férovú a vrele ich odporúčame. Rovnako tak aj metalízu za 390 €. Ak rozmýšľate nad malým autom do mesta a jeho okolia, nezabudnite si do výberu pridať Kiu Rio. Môže vážne zamiešať karty!
**Technické údaje**
**Motor**: preplň. benzínový R3, 998 cm3
**Výkon:** 88,3 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment:** 171,5 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
**Pohon a podvozok:** 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu vlečné ramená s torznou priečkou. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Pneu 195/55 R 16.
**Batožinový priestor:** 325/980 dm3
**Rozmery:** 4 065 × 1 725 × 1 450 mm, rázvor 2 580 mm,
**Pohotovostná/celková hmotnosť:** 1 160/1 620 kg, objem nádrže 45 l.
**Najvyššia rýchlosť:** 190 km/h
**Zrýchlenie 0 – 100 km/h:** 10,2 s
**Spotreba:** 5,6/4,2/4,7 l/100 km
**Emisie:** CO₂ 107 g/km
**Cena/testované auto:** 14 150 €/15 140 €
Inzercia