Hviezdičky sa získavajú ťažšie, Euro NCAP zverejnil nové výsledky nárazových testov.
Nové hodnotenia sú zamerané hlavne na aktívnu bezpečnosť.
Vydané Text: Peter Orosz
Jedná sa o tie skratky, ktorým nikto vlastne ani nerozumie: ABS, EBD, ESP, ESC, DSC. Za každou skratkou sa ale skrýva zložitý asistenčný systém, ktorého cieľom je nehode v prvom rade zabrániť. Celkové hodnotenie je tak značne ovplyvnené tým, či tieto systémy auto ponúka a do akej miery dokážu nehode zabrániť.
Volkswagen Arteon, Alfa Romeo Stelvio, Seat Ibiza, Opel Insignia aj Hyundai i30 obstáli v každej disciplíne a získali maximálny počet hviezdičiek. Horšie sú na tom Ford Mustang a Honda Civic. Ford sa pokúsil napraviť katastrofálny výsledok spred niekoľkých mesiacov, kedy Mustang získal len chabé dve hviezdičky. Do auta napakoval rôzne asistenčné systémy, ktoré mu dopomohli k získaniu tretej hviezdičky, no niektoré vážne riziká zostali. Slabá je ochrana krku pri náraze zozadu a vysoké je tiež riziko poranenia na zadných miestach.
Honda Civic odviedla výbornú prácu pri ochrane dospelých, no horšie to bolo s malými deťmi. Auto neponúka ani aktívnu kapotu, takže nejaké body jej strhli aj pri ochrane chodcov. Euro NCAP tiež zdôraznil zlý tvar zadných opierok hlavy, kde je riziko poranenia vysoké.
VW Arteon
Alfa Romeo Stelvio
Seat Ibiza
Opel Insignia
Hyundai i30
Ford Mustang
Honda Civic
Alfa Romeo Stelvio, Euro Ncap, Ford Mustang, Honda Civic, Hyundai I30, Opel Insignia, Seat Ibiza, Volkswagen Arteon
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia