Test Citroën Berlingo XTR BlueHDi 100 – Klasický poctivec
Hľadáte auto s väčším vnútorným priestorom, aby sa tam zmestilo všetko a nechcete platiť veľa peňazí? Pozrite sa na Citroën Berlingo.
Vydané Text: Martin Šebesta
Berlingo vo verzii XTR mieri na rodiny, ktoré chcú jazdiť aj inam než len na víkend k babke. Napríklad zobrať športové náradie a so zdvihnutým podvozkom vyraziť za dobrodružstvom. Na tieto aktivity ponúka Citroën variabilný vnútorný priestor s troma samostatnými sedadlami vzadu, ktoré sa dajú sklápať, preklápať aj vyberať. Stredné operadlo sa dá sklopiť tak, aby vznikla široká lakťová opierka s dvoma držiakmi na poháre. Využiteľnosť pre deti zlepšujú aj výklopné stolíky na zadnej strane predných operadiel a samostatné zrkadielko na sledovanie diania vzadu. Odkladacie priestory rozširuje veľká skrinka medzi prednými sedadlami a množstvo otvorov v palubnej doske vrátane veľkej schránky pred vodičom. Väčšina priečinkov je však otvorených a malých, čo neplatí o veľkej priečke pod strechou.
Kokpit Berlinga využíva dobre známe prvky. Teda žiadne dotykové displeje, ale veľké tlačidlá, navyše usporiadané v dosahu vodičovej ruky. K radiacej páke sa dostalo aj ovládanie okien, na čo si treba chvíľu zvykať. Zvykať si nemusíte na asistenčné systémy ako monitorovanie mŕtveho uhla či udržiavanie v jazdnom pruhu. Berlingo nič také neponúka.
Slovo klasika sa jednoznačne hodí aj na jazdné vlastnosti. Pohodlné, komfortné, bez potreby náhlenia a lámania rekordov. Motoru však chýba pružnosť a predbiehacie manévre si treba dobre rozmyslieť. Na druhej strane vie odmeniť nízkou spotrebou – v zime a s častým využívaním mimoriadne rýchleho vyhrievania sedadiel (so spínačom ukrytým pod operadlom) sme podliezli 6 l/100 km. A klasické je aj radenie – s dlhými dráhami a so spiatočkou umiestnenou naozaj ďaleko.
**Záver**
Je iba na vás či si ako spoločníka na výlety vyberiete skúseného skautského vedúceho, ktorému stačí buzola, špagát a vreckový nožík, alebo sa budete obzerať po chlapíkovi, ktorému z každého vrecka trčí nejaká elektronická pomôcka.
**Technické údaje | Citroën Berlingo XTR BlueHDi 100**
**Motor** preplň. naftový R4, 1 598 cm3
**Výkon** 73 kW (100 k) pri 3 7500 ot./min. priemer
**Krútiaci moment** 254 Nm pri 1 750 Nm horší
**Pohon a podvozok**: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/55 R 16.
**Batožinový priestor** 675 – 3 000 dm3 horší
**Rozmery**: 4 380 × 1 857 × 1 801 mm, rázvor 2 728 mm prevádzková/celková hmotnosť 1 585/2 060 kg, objem nádrže 53 l.
**Najvyššia rýchlosť** 166 km/h priemer
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 12,4 s lepší
**Spotreba** 5,1/3,9/4,3 l/100 km lepší
**Emisie CO2** 113 g/km lepší
**Konkurenti**: VW Caddy, Opel Combo, Renault Kangoo
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia