TEST BMW X6 xDrive50i: Sturm und Drang

Zabudnite na hodiny nemeckej literatúry. BMW X6 s prepĺňaným osemvalcom spôsobí skutočnú búrku emócií a svojím zrýchlením všetkých zatlačí do sedadiel.
Vydané  Text: 
Model X6 sa môže aj v dnešných ťažkých časoch potmehúdsky usmievať, pretože svojím strihom sa ideálne trafil do vkusu zámožných slovenských zákazníkov a predáva sa rovnako dobre ako niektoré kompakty. O jeho atraktivite svedčí aj víťazstvo v našej internetovej ankete Autovinka roka 2008. Tvarmi je elegantný a zároveň agresívny. Už dávno sme v rukách nemali auto, ktorému sa na diaľnici tak rýchlo a pokorne uhýbali z cesty vodiči jazdiaci v ľavom pruhu aj pri dodržiavaní povolenej rýchlosti a bez blikania svetiel. Marketing je silný nástroj a asi aj preto sa BMW rozhodlo založiť úplne novú kategóriu SAC (Sports Activity Coupé), do ktorej patrí práve X6… šikovné, nie? Priekopník segmentu je teda v zásade vytiahnuté kupé a jeho zvažujúca sa línia strechy zapríčinila, že vzadu je menej miesta nad hlavami urastenejších pasažierov. Celkový dojem z posedu v zadnej časti je atypický, sedíte v miernom záklone a o niečo nižšie ako prední cestujúci, k dispozícii sú však dve samostatné plnohodnotné sedadlá. O kvalitách interiéru by sme písali asi zbytočne, nájdete tu všetko čo k prémiovej značke patrí, v testovanom aute nechýbala ani navigácia či príjem televízneho vysielania. Inovatívne je BMW X6 nielen svojou kategorizáciou, ale aj aktívnym zadným diferenciálom, ktorý dokáže variabilne rozdeľovať pohon medzi kolesá zadnej nápravy. Prevratnosť spočíva v tom, že distribúcia prebieha aj v situácii, keď na kolesá žiadny pohon aktuálne neprúdi. Napríklad pri zjazde kľukatými serpentínami dokáže byť auto nadmieru agilné, čo sme odskúšali počas testovacích kilometrov. Treba ešte dodať, že BMW X6 disponuje jazdnými vlastnosťami, ktorými sa môže pokojne rovnať klasickým limuzínam, najmä v režime Sport stvrdne a vodič bez problémov zabudne aj na to, že sedí vo vozidle s výškou takmer 1,7 metra. Prepĺňaný osemvalec s výkonom 300 kW (407 k) vydáva brutálny zvuk a dokonale nás namotal na priečne i pozdĺžne zrýchlenia. Dynamika vozidla s pohotovostnou hmotnosťou takmer 2,3 tony je nevídaná, stovka je pokorená neuveriteľne rýchlo, už za 5,4 sekundy a ktovie, kam by sa vyšplhala maximálna rýchlosť nebyť obmedzovača pri 250 km/h… Ortodoxným športovcom sa asi nebude páčiť len trochu pomalšia reakcia elektroniky na plynový pedál. Pochvalu musíme adresovať smerom k šesťstupňovej samočinnej prevodovke, ktorú podobne ako zadný diferenciál dodáva ZF. Jej reakcie v automatickom a aj manuálnom režime sú vzorovo rýchle, k dispozícii je aj radenie krídelkami pod volantom. No a spotreba? V tomto prípade menej podstatný údaj, na sto kilometrov to bolo nejakých 19 litrov. Text: Peter Michalec Foto: PANER (3) a autor **HODNOTENIE \* \* \* \* Plusy** Nevídaná akustika a ťah motora, dynamické parametre, jazdné vlastnosti a komfort pruženia na kvalitnom povrchu, radenie prevodovky v automatickom i manuálnom režime, vnútorný priestor vpredu, objem kufra. **Mínusy** Horší výhľad smerom vzad, priestor nad hlavami vzadu, vyššia spotreba, aerodynamický hluk. Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 4.4 V8**Zdvihový objem4395 cm3Výkon300 kW/407 k pri 5500-6400 ot/minKrútiaci moment600 Nm pri 1800-4500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4877x1983x1690 mmRázvor2933 mmBatožinový priestor570/1450 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť250\* km/hZrýchlenie 0-100 km/h5,4 sSpotreba uvádzaná výrobcom 12,5 l/100 kmSpotreba počas testu18,7 l/100 kmEmisie CO2299 g/km**Cena**Základná cena verzie76 770 € (2 312 773 Sk) \*elektronicky limitovaná







Inzercia

Inzercia