Magazín
Dopravná poradňa, servisné témy, zákulisie autopriemyslu alebo prehľady automobilov na našom trhu. V časti Magazín sa venujeme témam, ktoré sú dôležité nielen pre motoristov.
Aj v tomto prípade je potrebné pripomenúť, že neznalosť zákona neospravedlňuje, no solídny lekár by mal svojmu pacientovi objasniť, aké má nové práva a povinnosti v súvislosti so šoférovaním.
Výsledky analýzy 700-tisíc jazdeniek sú doslova šokujúce. Výsledky poukazujú na to, ako veľmi je trh s jazdenkami nedôveryhodný.
V zime ľudia často jazdia na lyžovačky, no niekedy nás sneh prekvapí aj v južnejších oblastiach a preto by sme mali byť naňho pripravení nie len zimnými pneumatikami, ale aj štýlom jazdy. Stačí, ak sa budete riadiť nasledujúcimi tipmi a vaša jazda by mala byť bezproblémová aj v tom najnáročnejšom počasí.
Digitálne riešenia vylepšujú nielen samotné autá a zážitok z jazdy, ale aj služby pre vodičov. To sa týka aj poistenia. Príkladom je online kalkulačka povinného zmluvného poistenia (PZP) a havarijného poistenia, vďaka ktorej si auto poistíte nielen výhodnejšie, ale aj jednoduchšie a rýchlejšie než doteraz. Tento zlepšovák prináša jedna z najväčších poisťovní na Slovensku – KOOPERATIVA. Ako to funguje?
Čo ovplyvňuje životnosť batérie? Ako je to s tou ekologickou jazdou na spotrebu? Platí, že nová batéria vydrží dlhšie? Odpovede nájdete v článku.
NEZABUDNITE PREZUŤ: Výrazné ochladenie prinieslo pre motoristov začiatok zimnej sezóny. Ak ste ešte svoje auto neprezuli, mali by ste tak urobiť bezodkladne. Vlhkosť na ceste sa môže zmeniť z večera do rána na námrazu a tá v kombinácii s letnými pneumatikami môže spôsobiť vážne dopravné nehody. Pripomíname tiež, že práve v tomto období dochádza na cestách k nárastu stretu auta so zverou. UNIQA preto ponúka rady, ako predchádzať v zime na cestách veľkým škodám.
Nezabudnite pred zimou dôkladne skontrolovať stav pneumatík. Poradíme vám, na čo sa pri kontrole zamerať a ako správne pristupovať k starším alebo opotrebovaným pneumatikám.
Nedávno schválená novela prinesie hneď niekoľko zmien.
Vieme, že spojka patrí medzi spotrebné materiály, na ktoré sa nevzťahuje ani výrobná záruka automobilky. Spojku totiž veľa vodičov ničí aj neúmyselne zlým zaobchádzaním. Ak sa naučíte, čo so spojkou rozhodne nerobiť, môžete auto predávať ako jazdenku, ktorá nikdy nepotrebovala výmenu spojky.
Výrobcovia vyrábajú motory, ktoré slúžia dlho a počas veľkého kilometrového nájazdu. Lenže nie všetky aspekty reálneho používania možno simulovať počas vývoja, preto sa po najazdení 100- až 150-tisíc km či po 8 až 10 rokoch začnú prejavovať inak nepodstatné konštrukčné nedostatky.