Má to byť najväčšia udalosť autopriemyslu. Do troch rokov do EÚ dovezú 800-tisíc čínskych áut

Má to byť najväčšia udalosť autopriemyslu. Do troch rokov do EÚ dovezú 800-tisíc čínskych áut
Vydané  Text: 
Do roku 2025 by sa v Európe mohlo predávať až 800 000 áut vyrobených v Číne, väčšinou plne elektrických vozidiel, uvádza sa v analytickej štúdii spoločnosti PwC (zdrojvia). Takýto vývoj by premenil Európu na „čistého dovozcu automobilov“, uvádza PwC. Poukazuje na predpokladaný vývoj s prebytkom importu v roku 2025 v objeme viac ako 221 000 vozidiel. V roku 2015 Európa vyviezla približne 1,7 milióna vozidiel. Posun nastane, keď čínske značky zvýšia podiel na trhu a zároveň európske značky vyrábajú viac elektrických vozidiel v Číne, uvádza analytická spoločnosť. Z potenciálnych 800 000 áut vyrobených v Číne by asi 330 000 pochádzalo od západných výrobcov automobilov, ako sú Tesla, BMW a Renault Group, z ktorých všetky v súčasnosti vyvážajú elektrické vozidlá do Európy z Číny – platí to aj pre vozidlá ako Tesla Model 3BMW iX3 a Dacia Spring. Európski výrobcovia automobilov naďalej čelia problémom dodávateľského reťazca a sústreďujú sa na výrobu drahších (a menej početných) elektrických vozidiel v Európe. „Čínski výrobcovia na druhej strane optimalizovali a vyvinuli svoje produkty na domácom trhu, takže teraz do Európy prinášajú cenovo dostupné modely BEV, inovatívne technológie a nové koncepty,“ uviedol Kuhnert vo vyhlásení. Zároveň európski aj americkí výrobcovia čoraz viac presúvajú výrobu BEV do Číny.
BEV = battery electric vehicle, batériou poháňané elektrické vozidlo
Skoršie snahy čínskych značiek vstúpiť na európsky trh do značnej miery zlyhali, ale čínska odbornosť v oblasti plne elektrických vozidiel by tentoraz mohla predstavovať konkurenčnú výhodu. Príkladom, že ázijské automobilky si napokon vedia nájsť v Európe priestor na svoje podnikanie, sú práve prichádzajúce značky ako BYDVinFastORAWEY či Geely. Napokon, už dnes sú u nás veľmi úspešné značky ako Toyota, Lexus, Kia, Hyundai, Subaru či Mazda. PwC predpovedá, že čínske značky budú mať v Európe trhový podiel 3,8 až 7,9 percenta. V ďalšej nedávnej správe analytik elektrifikácie Matthias Schmidt uviedol, že tento rok sa v Európe pravdepodobne predá asi 200 000 vozidiel čínskych značiek, z toho asi 90 000 plne elektrických, 40 000 plug-in hybridov a zvyšok s konvenčným pohonom. V rovnakom čase budú západné značky vyvážať do Európy približne 100 000 plne elektrických vozidiel zo svojich čínskych výrobných závodov, uviedol v septembri Schmidt (zdroj).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.