Fotogaléria:Ako začínala Toyota?

Na piešťanskom letisku nám Mercedes-Benz predviedol svoje novinky. Niektoré apelujú na emócie, iné zase potichu dohliadajú na bezpečnosť jazdy.


V rámci akcie Star Experience Tour automobilka Mercedes-Benz predstavila na „turné“ po Európe ta najlepšie zo svojej produkcie. Mercedesy síce dobre poznáme, na dráhe letiska s pripravenými traťami sme však mohli odskúšať aj to, čo až tak často nerobíme.

**Pozor, prekážka!**

Na zahriatie pred ostatnými disciplínami si vyskúšame núdzové brzdenie. Najlepšie je do takejto situácie sa nedostať, v prípade potreby však treba vedieť čo robiť. Ak sa objaví v jazdnej dráhe prekážka, brzdiť treba plným tlakom na pedál a držať ho až do plného zastavenia, prípadne do vyhnutia sa prekážky. V aute s ABS a ESP sa kolesá neblokujú a naďalej je možné meniť smer a pokúsiť sa prekážke vyhnúť, kým však nie je za nami nesmieme pri brzdení povoliť. Skúšame to s novou triedou E, ktorá ukázala silné spomaľovanie a vynikajúcu stabilitu pri brzdení aj pri zatáčaní pod brzdami. Nič iné sme od novinky ani neočakávali.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

**Tichí spoločníci**

Väčšina asistentov pre zvýšenie bezpečnosti sa pri bežnej jazde nemá prečo ozývať, celý čas však všetko pozorne sledujú a dokážu významne podporiť vodiča pri zabránení dopravnej nehode. Aktívne držanie auta v jazdnom pruhu už nie je taká horúca novinka, teraz sa však funkcionalita systémov na diaľnici približuje autonómnej jazde. Dokonca dokáže na diaľnici adaptívny tempomat celkom pohodlne zabrzdiť aj keď sa pred autom objaví stojaca kolóna, tento radar má naozaj dlhý dosah.

**V najhoršom prípade**

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Nepozornosť vodičov sa rozširuje s narastajúcou kvalitou a pokrytím mobilného pripojenia k internetu a dostupnosti stále aktívnych komunikačných zariadení, ktoré nevedia počas šoférovania nechať odložené. Na aktívnu pomoc pri zabránení nehody je už množstvo systémov, nový Mercedes triedy E prichádza s takým, ktorý zastaví auto pred križovatkou, do ktorej sa zo strany rúti iné auto, nech už nedal prednosť ktokoľvek. Mercedes chráni svoju posádku a razantne zastavuje, maketa auta prefičí okolo. A keby nastala iná situácia a auto by naozaj havarovalo? Vtedy už je to na sile karosérii, sluch posádky však ochráni tým, že pustí do kabíny tesne pred nárazom zvukovú interferenciu, pri ktorej sa bubienok odtiahne od vnútorného ucha a človek neutrpí akustický šok.

**Siláci a trpaslíci**

Inzercia

Inzercia

Flotila s logom Mercedes-AMG nás nechala na chvíľu zabudnúť na bežné životné udalosti, vystriedať za pár minút niekoľko rýchlych strojov a odjazdiť si s nimi niekoľko ostrých kôl je skutočným zážitkom. Hlavne keď je medzi nimi AMG GTS a C63 AMG, premiérovo sme si odskúšali aj nový Mercedes-AMG E 43, ktorý je so svojim šesťvalcom v tejto spoločnosti takou menšou rybou, 401 koní však vie s limuzínu dobre rozhýbať a stíhali sme s ním aj za menej skúsenejšími jazdcami pred nami v silnejších autách. Prekvapivo dobré odreagovanie poskytne aj malý Smart, ktorý na špeciálnej trati predviedol hlavne svoju excelentnú agilitu a malý priemer otáčania.

**Vyvetrať hlavu**

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Nakoniec sme sa presunuli k odparkovanej kolóne s viacerými kabrioletmi, po náročnom dni sme si tak mohli oddýchnuť pri pohodovej jazde s otvorenou strechou okolo mesta. Tu nám zase predviedli svoje komfortné vlastnosti, veď tie tiež nie sú v autách Mercedes-Benz druhoradé. A na tejto prezentácii nám opäť ukázal svoje prednosti a pokrok v technológiách aj v stavbe športových automobilov.

Pokračujte na ďalší príspevok »