Čo má Toyota spoločné s Yamahou? Tu máte 5 skvelých príkladov

Keď sa povie Yamaha, mnohí z nás si predstavia štýlové motocykle či známe hudobné nástroje. Fanúšikovia športových automobilov však vedia, že kombinácia tejto japonskej značky so štyrmi kolesami prináša zaujímavé výsledky. Dôkazom je päť nezvyčajných modelov s prvkami Yamahy.
Vydané  Text: 

Toyota 2000GT
### Toyota 2000GT Šesťdesiate roky. Yamaha sníva o vytvorení športového auta. Toyota zasa čoraz viac preniká do motošportu a finišuje práce na svojom prvom športiaku, modeli Sports 800. Spojenie japonského dua muselo priniesť úspech! Dôkazom je prvé japonské superauto – Toyota 2000GT. Kupé s 2-litrovým radovým šesťvalcom a výkonom 152 koní s aerodynamickým vzhľadom vyvolalo senzáciu a jeho mnohé moderné riešenia sa pretavili do športových úspechov. Zaujímavé je, že priemerný vek inžinierov, ktorí vyvinuli športovú Toyotu, bol sotva 30 rokov. Z modelu Toyota 2000GT vyrobili iba 351 kusov.
Lexus LFA
### Lexus LFA Superšportiaky vznikajú preto, aby ľudí chytili za srdce. Tak ako Lexus LFA – má nezvyčajný dizajn, inovatívne technické riešenia, perfektne sa ovláda a fascinuje tancujúcimi budíkmi. No a ten motor – **vidlicový desaťvalec** s hmotnosťou nižšou ako v prípade bežného V-čka! Na jeho konštrukcii pracovali aj inžinieri z Yamahy. Pri projektovaní vyrovnávacej komory nasávania využili **skúsenosti z výroby hudobných zariadení**, čo sa prejavilo v podobe charakeristického zvuku superšportiaku značky Lexus.
Volvo XC90 V8
### Volvo XC90 V8 Kto povedal, že **rodinné auto nemôže mať pod kapotou osemvalec**? Určite to neboli inžinieri spoločností Volvo a Yamaha. Vložiť takýto motor do XC90 nebolo ľahké. Auto nebolo navrhnuté s predstavou inštalácie typického motora V8, preto musel byť dodatočne umiestnený priečne. Misia však bola úspešná, a tak vznikol motor **B8444S**. Pohonná jednotka zaujme predovšetkým kompaktnými rozmermi a valcami zvierajúcimi netypický uhol 60 stupňov. Valce neboli umiestnené oproti sebe, ale posunuté tak, aby motor zaberal čo najmenej miesta. Rovnaký motor sa dostal aj pod kapotu modelu S80.
Toyota Altezza RS200
### Toyota Altezza RS200 (Lexus IS) História spolupráce Yamahy s Toyotou je skutočne plná zaujímavých projektov. Ďalším príkladom môže byť 4-valcový motor 3S-GE vo vozdilách ako Celica, MR2 či RAV4. Pohonná jednotka sa dočkala piatich generácii, ale posledná sa dostala iba do jediného modelu – Toyoty Altezza, v Európe známej ako Lexus IS. Motor sa dostal do modifikácie Altezza RS200, ktorá v Európe nebola dostupná a bol vybavený variabilným časovaním ventilov a titánovými ventilmi. Motor dosiahol maximálny výkon 210 koni. Je zaujímavé, že práve s dvomi modelmi štartoval tím Gazoo Racing na svojich prvých pretekoch – 24h Nürburgring 2007. Za volantom jedného z nich sedel prezident spoločnosti Toyota Akio Toyoda a v druhom tvorca Lexusu LFA, Hiromu Naruse.
Yamaha Sports Ride Concept
### Yamaha Sports Ride Concept Spoločnosť **Yamaha sa pokúsila vytvoriť aj vlastné auto**. V roku 1992 vyvinuli niekoľko prototypov modelu OX99-11, poháňaného motorom V12 priamo z Formuly 1, avšak automobil nikdy oficiálne nevyrobili. Yamaha sa však nevzdala svojich snov a na autosalóne Tokyo Motor Show 2015 predstavil japonský výrobca **Sports Ride Concept**. Konštrukcia tohto malého dvojmiestneho športového vozidla bola založená na ľahkých súčiastkach vyrobených z uhlíkového vlákna a na konštrukcii vozidla bola badateľná inšpirácia motorkami Yamaha. Ani tento automobil sa však nedočkal výrobnej verzie.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.