Pozrite si TOP prvky nového Seatu Tarraco!

SEAT naplno využíva možnosti, ktoré mu ponúka členstvo v koncerne Volkswagen. Najnovším prírastkom do ponuky je veľké SUV Tarraco, ktoré ste prednedávnom mohli naživo obdivovať aj na nitrianskom autosalóne. Auto prišlo na Slovensko iba týždeň po jeho svetovej premiére na parížskom autosalóne. Pozrite sa, čím vás táto španielska novinka osloví.
Vydané  Text: 

Originálny vzhľad

Model Tarraco posúva dizajnový jazyk automobilky do ďalšej etapy. Agresívne línie a ostrejšie hrany sa presunuli aj do predných FULL LED svetlometov, ktoré patria k najväčším ťahákom exteriéru. Predné aj zadné svetlomety, dynamické smerovky s postupným rozsvecovaním ako aj všetky svetelné zdroje v interiéri až po svetlo v kufri využívajú výhradne modernú LED technológiu. Zladenie vnútorného osvetlenia s niektorou z 8 farieb karosérie vozidla zostáva zábavnou detskou hrou. Na výber sú potom kolesá s priemerom od 17 až do 20 palcov!

Technológie

Tarraco je v štandarde dostupné s digitálnou prístrojovou doskou Digital Cockpit s uhlopriečkou 10,25 a samostatne stojacím stredovým displejom s uhlopriečkou 8 palcov. Tarraco bude prvým modelom značky s infotainmentom ovládaným gestami. Prostredníctvom displejov vodič ovládala väčšinu funkcií. Môže si podľa potreby prispôsobiť naladenie podvozka, prevodovky či motora, nechýba perfektná kompatibilita s mobilnými telefónmi cez Android Auto a Apple CarPlay či možnosť vizualizácie mapy navigácie priamo v kaplnke prístrojov. Mnohí ocenia aj bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu so zosilovačom GSM signálu. Vďaka viacerým kamerám si môžete na displeji zobrazovať 360-stupňový pohľad na vozidlo zhora, prípadne nechať Tarraco zaparkovať úplne samostatne.

Bezpečnosť a asistenčné systémy

Pri pohľade na takto veľké SUV je debata o pasívnej bezpečnosti azda úplne zbytočná. Majiteľov bude navyše strážiť celá armáda asistentov, ktorí počas jazdy neustále kontrolujú okolie vozidla. Nás zaujala aj vylepšená funkcionalita adaptívneho tempomatu, ktorý na diaľnici sníma aj vozidlá vo vedľajších pruhoch. Ak sa budete sprava blížiť k vozidlu v strednom pruhu, Tarraco automaticky spomalí na jeho rýchlosť tak, aby ste nepredbiehali vozidlo idúce v rýchlejšom pruhu. Za zmienku tiež stojí asistent pre jazdu v dopravnej zápche, kde sa o pohyb vozidla postará tempomat či Lane Assist udržiavajúci vozidlo v jazdnom pruhu. V prípade núdze dokáže Seat automaticky zastaviť na krajnici a aktivovať výstražné znamenia.

Komfort a priestorová ponuka

Vlajková loď SEATu využíva koncernovú platformu MQB-A pre modely s motorom uloženým vpredu naprieč. To umožnilo vytvoriť obrovský vnútorný priestor nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách a v batožinovom priestore. Druhý rad navyše ponúka posuvnú zadnú lavicu s polohovateľnou opierkou, záclonkami a vyhrievanými sedadlami. USB vstupy na nabíjanie telefónu sú samozrejmosťou, príjemným bonusom sú vyklápateľné stolíky. Rodiny určite ocenia aj príplatkový tretí rad sedadiel, vďaka ktorému môžete Tarraco premeniť na sedemmiestny van. Pozornosť si zaslúži aj variabilita batožinového priestoru so základným objemom 760 litrov. Vďaka sklápateľnému sedadlu spolujazdca môžete prevážať aj extrémne dlhé predmety. V batožinovom priestore navyše nechýbajú ani praktické priehradky či priestor na uloženie zadnej roletky.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.