Wankel bude v Mazde zohrávať kľúčovú úlohu! Toto sú plány japonského výrobcu:

Technológiu rotačných motorov chce Mazda použiť v elektrifikovaných modeloch. **Práve Wankel má byť liekom na najväčší súčasný problém moderných elektromobilov – dojazd.** Detaily k plánovanej plug-in hybridnej novinke nám Mazda zatiaľ tají, už teraz je však jasné, že rotačný motor ponúkne oproti konvenčným „generátorom“ niekoľko zásadných výhod. Jednou z tých najzaujímavejších je pomer medzi veľkosťou motora… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Technológiu rotačných motorov chce Mazda použiť v elektrifikovaných modeloch. **Práve Wankel má byť liekom na najväčší súčasný problém moderných elektromobilov – dojazd.** Detaily k plánovanej plug-in hybridnej novinke nám Mazda zatiaľ tají, už teraz je však jasné, že rotačný motor ponúkne oproti konvenčným „generátorom“ niekoľko zásadných výhod.
Jednou z tých najzaujímavejších je pomer medzi veľkosťou motora a výkonom. Rotačné motory sú totiž veľmi kompaktné a majú nízky objem. **Napriek tomu dokážu ponúknuť obrovské množstvo výkonu, ďalším bonusom môže byť nízka hlučnosť.** Rotačné motory by napríklad mali byť schopné spaľovať LPG a v prípade núdze by sa pohonný systém vozidla dokázal premeniť aj na krízový zdroj elektrickej energie pre domácnosť.
**Momentálne pripravujú Japonci dva kľúčové modely budúcnosti.** Tým prvým má byť čisto elektrický model, **druhý bude disponovať spomínaným rotačným motorom, ktorý má ako generátor elektrickej energie zaistiť dlhší dojazd.** Oba modely sú naplánované na rok 2020 a výraznou mierou by sa mali podieľať na plánoch, podľa ktorých by 95 % automobilov na japonských cestách malo využívať elektrifikovaný pohon.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.