Ak sa Tesla na Slovensku prezentuje, tak na takýchto luxusných večierkoch

Drahé hodinky prirodzene patria k drahým autám, takéto spojenie sme našli na brehoch Dunaja na večierku pre priaznivcov značky Breitling.
Vydané  Text: 

### Tesla na Slovensku nemá oficiálne zastúpenie a nerobí žiadne mediálne aktivity. Ak sa už prezentuje, tak na večierkoch spojených s luxusnými hodinkami, drahým šampanským a vychytenou spoločnosťou. Na jednej takejto akcii sme nedávno boli. Možno si pomyslíte, že Slovensko je príliš malý trh na to, aby sa tu luxusné značky bili o pozornosť zákazníkov. V skutočnosti sa u nás darí predávať luxusné hodinky, oblečenie, automobily a prakticky akýkoľvek prémiový tovar.
Pred niekoľkými týždňami, keď sa ešte Slovensko tešilo z teplého počasia neskorého leta a fantastických červeno-oranžových západov slnka, švajčiarska hodinárska značka Breitling zorganizovala večierok na móle reštaurácie Marina Cafe v Hamuliakove pri Bratislave. Breitling nezostal nič dlžný svojej povesti a pozvaných hostí nechal doplaviť na rýchlostných jachtách z bratislavských brehov Dunaja až do reštaurácie v Hamuliakove.
Toto nevšedné antré pritom bolo iba imidžovým úvodom k eventu, ktorý snáď každého hosťa prekvapil skvelou organizáciou, gurmánskymi špecialitami, jedinečnou atmosférou, prestížnym šampanským a tým, čo nás zaujalo väčšmi – expozíciou automobilov značky Tesla. Priestory reštaurácie Marina sú ako stvorené pre podobný typ večierkov, jej kuchyňa ponúkla množstvo špecialít, na móle môžete sledovať okolitú prírodu a spektakulárne západy slnka. Organizátor načasoval podujatie práve tak, aby si hostia vychutnali takýto západ už v kľude s pohárikom luxusného šampanského v ruke.
Moderátorom večera bol Juraj Hajdin. Súčasťou podujatia bola expozícia známych modelov a tiež najnovších kolekcií hodiniek Breitling, ktoré priniesla spoločnosť Watch de Luxe. Švajčiarsky výrobca minulý rok zmenil logo, čím prišiel o svoje príznačné krídla. Mieni sa tak odpútať od povesti značky pre pilotov a letcov, nové modely chce podobne ako konkurencia stavať na vysokej kvalite materiálov, detailov a na štýle.
### Tesly na Dunaji Tesla na Slovensku nemá záujem o oficiálne showroomy a kampane v médiách. Nepotrebuje to, jej cieľovka televíziu nesleduje a možno ani nemá záujem porovnávať modely americkej značky s ďalšími konkurentmi. Imponuje jej pozadie za značkou, zreteľný rukopis Elona Muska, ohromujúci výkon a dizajn športových elektromobilov. Ak sa už Tesla niekde objaví a prezentuje, sú akcie tohto typu, kde si potencionálni zákazníci môžu autá prezrieť detailne, bez stresu a bez premotivovaného predajcu za chrbtom.
Sklamalo nás, že viedenská pobočka Tesly nepriniesla ani jeden Model 3 (neprekvapivo), nechala doviezť iba nový Model S a Model X v 7-miestnom vyhotovení. Model X 100D vyniká vysokou kvalitou detailov a naživo nepôsobí jeho interiér stroho, ako sa to môže zdať z fotografií. Na farebný displej na prístrojovom paneli sme si už zvykli, rozmerný dotykový monitor na stredovej konzole stále pôsobí futuristicky a chvíľami neprakticky. Aj obyčajné nastavenie klimatizácie si vyžaduje viac pozornosti, ako by sme chceli; zároveň nepochybujeme, že vlastníci Tesiel si na tento detail zvykli.
Používateľské prostredie pripomína operačný systém iOS na tabletoch Apple, stačí niekoľko minút a v rozložení funkcií sa začnete orientovať celkom dobre. Systém podporuje používateľské kontá a predvádzané Modely X si tie svoje pomenovali príznačne „Elon“. Tesla Model X dokáže zaujať materiálovým vyhotovením interiéru a kvalitou, akou na seba jednotlivé diely priliehajú. Ak ste predtým zachytili správy o tom, že sa ľudia sťažujú na nízku kvalitu detailov, naša skúsenosť je zásadne odlišná.
Posed je výborný, výhľad z auta takisto a sedadlám nemožno vytýkať nič zlé. Vysoké čelné sklo robí interiér presvetleným, dizajnový minimalizmus do doprial vizuálnu vzdušnosť. Priestorovo je na tom Model X takisto výborne, vodič, spolujazdec a aj zadní pasažieri majú k dispozícii samostatné sedadlá s elektrickým polohovaním a komfortným tvarovaním. Za tretím radom sedadiel sa nachádza pomerne priestranný kufor s dvojitou podlahou.
Volant preferuje minimalizmus rovnako ako celý interiér, nájdete na ňom niekoľko tlačidiel na ovládanie multimediálneho systému.
Interiér v Tesle je príznačný množstvom odkadacích priestorov, predovšetkým priečinky pod centrálnym monitorom sú splneným snom každého, kto používa auto ako mobilnú kanceláriu, reštauráciu a vôbec akýsi domov na cestách. Vodič a jeho spolujazdec majú priestor pre uloženie dvoch nápojov zakomponovaný priamo do lakťovej opierky. Odporcovia elektromobilty a americkej značky Tesla často správne argumentujú, že aktuálny dojazd elektrických vozidiel a čas ich nabíjanie nezodpovedá moderným nárokom spoločnosti. Realita ale nemusí byť nutne tak tragická, o čom svedčí aj fakt, že uvedené Tesly poskytovali hosťom podujatia shuttle a neskončili kdesi na okreske bez energie. Aj elektromobily dnes vedia plniť úlohy, ktoré by sme im ešte pred niekoľkými rokmi určite nezverili…




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.