Zástupcovia automobiliek si vymenili autá! Ako to dopadlo?

Mnoho článkov v časopise vzniká vďaka našej úzkej spolupráci s importérmi jednotlivých značiek automobilov na Slovensko. Ako prejav našej vďaky sme ich pozvali aj s ich autami na podujatie Testovací deň importérov, aby sa na chvíľu vžili do našej úlohy a navzájom si otestovali svoje vozidlá.
Vydané  Text: 

Približne mesiac pred plánovaným termínom našej akcie to vyzeralo tak, že na Slovensko dažďové mraky zabudli. O daždi sme vedeli iba zo spravodajstva, a tak sme očakávali slnečný piatok s letnými teplotami. Ďalší deň v rade iných, ktoré ohlasovali, že koniec mája je už zároveň aj predzvesťou leta.
Lenže svätý Peter to všetko videlo inak. V piatkové ráno akoby poľnohospodárom, ktorí naozaj obrábajú polia a záleží im na úrode, chcel vynahradiť nedostatok vlahy. Naraz. Za jedno doobedie. Nech má voľný víkend a môže ísť relaxovať. Aspoň tak to vyzeralo cestou do Čiernej Vody pri Bratislave, kam sme pozvali importérov. Dážď bubnoval na čelné okná áut, stierače ledva stíhali odvádzať vodu a akvaplaning sme nedostávali iba vďaka kombinácii pomalšej jazdy a dobrých pneumatík. Hlavami kolovali myšlienky, či sa podujatie vôbec uskutoční.
Boli to však márne myšlienky. Čierna Voda a hotel Agátka sa nachádzajú v zvláštnej oblasti, kde aj ten najhustejší dážď po chvíli ustane. Presviedčali sme o tom hostí, ktorí ukázali charakter a začali prichádzať niečo po ôsmej, aj seba, keď sme v priebehu doobedia začínali cítiť vlhkosť v premočených topánkach. Stáť vonku na daždi, odovzdávať kľúče a kontrolovať vozidlá po každej 30-minútovej jazde, chcelo dávku odhodlania a vnútorného presvedčenia.
Krátko po deviatej privítali hostí nealkoholickým sektom od Huberta konateľ nášho vydavateľstva Ladislav Ležanský a výkonná riaditeľka Dagmar Neuwirthová. Po krátkych a vrúcnych príhovoroch si účastníci vyplnili programy vozidlami a išlo sa jazdiť. Pri bráne hotela Agátka to miestami vyzeralo, akoby sa parkovisko premenilo na automobilový úľ. Z brány každú chvíľu vyletovali autá rôznych značiek a farieb, aby sa onedlho vrátili. Na tvárach vodičov sa objavovali úsmevy, oči sa im rozširovali od mixu radosti a vzrušenia, prípadne uznanlivo pokyvovali hlavami. Šancu vyskúšať si toľko konkurenčných modelov v takom krátkom časovom rozpätí nemajú každý deň. „To som veru nečakal!“ „Za tie peniaze je to veľmi dobrá ponuka!“ „Teda, tí robia pokrok každým novým autom!“ „Ďakujem, v tomto som sa chcel dávno odviezť!“ „Už viem, čo si kúpim, keď vyhrám v lotérii!“ To boli len niektoré z reakcií, ktoré sme si vypočuli pri vystupovaní z áut po testovacej trase po okolitých dedinkách, známych husacími hodmi a vínom.
Ani sa nečudujeme. V ponuke boli modely ako Mercedes-Benz CLS, Hyundai i30N, Škoda Kodiaq, Mazda CX-5, BMW i3, Kia Niro, Fiat Tipo, Jeep Copmass či Suzuki Ignis. Jazdilo sa od rána až do poobedia s obednou prestávkou. Počas nej si hostia vychutnávali špeciality hotelovej kuchyne, venovali sa vzájomným rozhovorom či spoznávaniu tvárí, ktoré dovtedy poznali iba z mailovej či telefonickej komunikácie, a pokiaľ mali záujem, užili si aj masáž.
No a fotili sa s hlavnou hviezdou podujatia. Tou bolo nádherne zrenovované Porsche 911 z roku 1965. Renováciu zrealizovala spoločnosť Vehicle Experts, ktorá nám auto na tento deň požičala. Aj počasie pochopilo, že keď je partnerom podujatia poisťovňa Wüstenrot, malo by sa umúdriť. Preto cez obed prestalo pršať a na druhú časť jazdenia stihli uschnúť aj cesty. Vďaka tomu odchádzali hostia s úsmevmi na tvári a s dobrými pocitmi. Niektorí sa už v pondelok pýtali, kedy bude ďalší ročník. Odpoveď na túto otázku dostanú včas. A možno opäť s nejakým prekvapením.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.