Po tomto aute od Toyoty budú túžiť všetky mamičky na svete!

Tlačová správa, 17.02.2018
Prenesme sa na chvíľu do roku 2030. Vtedy by sa mala stať realitou aktuálna vízia automobilky Toyota smerujúca k čoraz nespútanejšej a ekologickejšej mobilite, ktorej súčasťou je aj sériová výroba koncepčného vozidla i-TRIL. To je inšpirované životným štýlom budúcich aktívnych matiek.

Nová futuristická „štvorkolka“ i-TRIL zo spoločnej dielne Toyota Motors Europe a jej dizajnového štúdia ED² z Francúzska mala svoju svetovú premiéru na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Tento koncept je výbornou ukážkou toho, akým smerom sa uberá vývoj koncernu Toyota zameraný na ekologickú mestskú mobilitu budúcnosti.

Active Lean technológia a riadenie ako zo sci-fi

Koncepčné vozidlo i-TRIL, ktoré váži len 600 kg, poháňa elektromotor s potenciálom dojazdu cez 200 km na jedno nabitie. Kľúčovým prvkom jeho konštrukcie je záves medzi zadnou nápravou a kabínou, ktorý umožňuje nakláňanie karosérie a predných pneumatík, zatiaľ čo motorizované zadné pneumatiky zostávajú vždy kolmé na povrch vozovky. Technológia aktívneho nakláňania karosérie, tzv. Active Lean je nastavená na uhol naklonenia 10 stupňov, ktorý vývojári z Toyoty označujú na základe testov za ideálny pre zabezpečenie optimálnej stability vozidla, priľnavosti kolies a tým čo najväčšieho pôžitku z jazdy.

Auto i-TRIL nemá žiadne pedále. Riadenie, zrýchlenie a brzdenie kompletne vykonáva technológia elektronického ovládania. Tá sa obsluhuje pomocou riadiacich uzlov po oboch stranách, ktoré siahajú až k rukám vodiča. Žiadne ďalšie ovládacie prvky ani prepínače v kabíne nenájdete. Počas autonómnej jazdy vás okraje prístrojového panela rozsvietením informujú, do ktorej strany budete zabáčať. V manuálnom režime vám dá všetky pokyny pre riadenie jednoduchý projekčný displej. i-TRIL má už teraz zabudovanú úplne novú koncepciu rozhrania pre komunikáciu medzi človekom a strojom, tzv. HMI.

Hlavne pre mamu a dve deti

Do auta sa pohodlne zmestia traja dospelí. Interiér je konštruovaný tak, aby mali z jazdy oveľa väčší zážitok aj cestujúci na zadnom lavicovom sedadle. Napríklad deti tak môžu byť oveľa bližšie k svojej mame bez toho, aby rušila ich výhľad opierka hlavy. Keď hovoríme o matke a deťoch, práve týmto smerom uvažuje automobilka Toyota ako o primárnych užívateľoch tohto šikovného auta budúcnosti. Vychádza pritom aj zo štúdií a prognóz Európskej únie týkajúcich sa vývoja a rozširovania prímestských aglomerácií. Do popredia sa dostanú obyvatelia malých až stredne veľkých miest. A presne im bude určené aj vozidlo i-TRIL.