NÁDHERA! Mazda otvorila prvé múzeum v Európe.

Chceli ste už niekedy navštíviť múzeum Mazdy, no Japonsko je predsa len ďaleko? Máme pre vás dobré správy! V Nemecku otvorili prvé oficiálne múzeum Mazdy.
Vydané  Text: 

Kto z motoristov nepočul nikdy o Mazde 323 či 626, alebo o legendárnej a aj kultovej Mazde MX-5? Aj v našich končinách to boli legendy a aj dnes patria ich aktuálne generácie medzi mimoriadne obľúbené modely. Konečne si však fanmúšikovia značky môžu užiť pohľad aj na ostatné klenoty Mazdy vrátane modelov, ktoré u nás nepoznáme.
Za vznikom múzea stojí Walter Frey, lokálny díler Mazdy, ktorý otvoril svoju pobočku už v roku 1978, pričom ich prvý obchod s autami si otvorili v roku 1971 neďaleku Augsburgu v Gersthofene. A voľba na Mazdu nepadla náhodou, Walter bol fascinovaný Wankelovým motorom, ktorý Mazda ako prvá použila v sériovom auta Mazda Cosmo. Práve preto je centrálnym exponátom tento model. A práve táto láska k technickej unikátnosti modelu stála na začiatku vzniku tohto najväčšieho súkromného múzea Mazdy v Európe. Našťastie synovia Joachim a Markus sú rovnako pozitívne postihnutí láskou k autám, a preto sa po boku optca rovnako starajú o túto zbierku.
Samotná zbierka automobilov vznikala viac ako tridsať rokov. Exponát Mazdy Cosmo objavil Walter v New Jersey v roku 1980. Odvtedy sa zbierka rozrástla na viac ako 120 kusov. V zbierka sa nachádzajú absolútne všetky modely uvedené na trh od roku 1930! Takže otvorenie múzea bolo iba otázkou času. Podmienkou vytvorenae múzea bola prirodzene aj adekvátne veľká budova. Voľba na priestory tohto múzea preto padla práve na bývalé električkové depo. S pomocou miestneho starostu obce Senkelbach. Kombinácia historického šarmu budovy a množstva unikátnych automobilov vytvára tú najsprávnejšiu kombináciu pre múzeum. Napokon spomínané depo postavili už v roku 1897. Samozrejmosťou bola rekonštrukcia budovy a následné umiestnenie exponátov.
Stála výstava má vzhľadom na rozmery múzea iba päťdesiat automobilov, expozíciu však neustále obnovujú, aby sa návštevníci vracali do múzea a stále tam objavili niečo nové. Nájdete tam hot hatche, japonské miniautomobily kei cars aj hot rod na báze pick-upov a, samozrejme, niekoľko nádherných kupé. Ťažiskom výstavy však aj tak ostávajú modely s Wankelovým motorom. Medzi uníkátne modely patrí už toľkokrát spomínané Cosmo či prvá RX-7 zo sedemdesiatych rokov. Jednoducho Walterova láska k wankelom nepustí. Múzeum Mazdy podporil aj nemecký importér.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.