Má to byť najväčšia udalosť autopriemyslu. Do troch rokov do EÚ dovezú 800-tisíc čínskych áut
Má to byť najväčšia udalosť autopriemyslu. Do troch rokov do EÚ dovezú 800-tisíc čínskych áut
Vydané Text: Erik Stríž
BEV = battery electric vehicle, batériou poháňané elektrické vozidloSkoršie snahy čínskych značiek vstúpiť na európsky trh do značnej miery zlyhali, ale čínska odbornosť v oblasti plne elektrických vozidiel by tentoraz mohla predstavovať konkurenčnú výhodu. Príkladom, že ázijské automobilky si napokon vedia nájsť v Európe priestor na svoje podnikanie, sú práve prichádzajúce značky ako BYD, VinFast, ORA, WEY či Geely. Napokon, už dnes sú u nás veľmi úspešné značky ako Toyota, Lexus, Kia, Hyundai, Subaru či Mazda. PwC predpovedá, že čínske značky budú mať v Európe trhový podiel 3,8 až 7,9 percenta. V ďalšej nedávnej správe analytik elektrifikácie Matthias Schmidt uviedol, že tento rok sa v Európe pravdepodobne predá asi 200 000 vozidiel čínskych značiek, z toho asi 90 000 plne elektrických, 40 000 plug-in hybridov a zvyšok s konvenčným pohonom. V rovnakom čase budú západné značky vyvážať do Európy približne 100 000 plne elektrických vozidiel zo svojich čínskych výrobných závodov, uviedol v septembri Schmidt (zdroj).
228I, Anodized Carbon Special Edition, Autokatalóg, BMW, Dakar, Detská Sedačka, Dodge, Free Piston Engine Linear Generator, Mégane R.s. 275 Trophy, Mercedes-Benz, Nissan, Pulsar, Renault, Time Attack, Toyota, Viper, Volvo
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk