Poradňa
Poradňa denníka AUTOVINY.SK je najčítanejším dopravným poradenstvom na Slovensku. V rámci tejto rubriky, ktorej autormi sú Erik Stríž a David Hecl, prinášame odpovede na otázky týkajúce sa dopravy, legislatívy, prevádzky vozidiel a vôbec všetkého, čo zaujíma predovšetkým motoristov. Ak máte tip na komplikovanú dopravnú situáciu alebo otázku, ktorej odpoveď neviete nájsť, ozvite sa nám na náš redakčný e-mail.
Špeciálna tkanina rovnomerne absorbuje až 3 litre tekutiny.
Správny tlak v pneumatikách je nielen zárukou bezpečnosti, ale aj predlžuje životnosť pneumatík a ovplyvňuje spotrebu paliva. Hoci niektorí vodiči stále hustia pneumatiky ručne alebo pomocou nožnej pumpy, je oveľa pohodlnejšie používať elektrický kompresor.
Dopravná poradňa
Môže motorista prejsť cez oranžovú na semafore? Hrozí za prejazd cez červenú zadržanie vodičáku? Odpovedáme na otázky, ktoré ste sa možno hanbili pýtať.
Dopravná nehoda je nepríjemná a ani pri najlepšej snahe sa jej niekedy nedá vyhnúť. Čo v takej situácii robiť? Dôležité je zachovať si chladnú hlavu a riadiť sa krokmi, ktoré nájdete v tomto článku.
Éra lacných hypoték vraj skončila, čo nepriaznivo ovplyvňuje aj tých, ktorí si chceli kúpiť nové auto refinancovaním.
Inak sa na vec môže pozerať polícia a inak poisťovňa. Je nadradený zákaz predchádzať v križovatke alebo povinnosť dať prednosť vozidlám na hlavnej ceste?
Niektoré situácie sa posudzujú na mieste, iné metódou objektívnej zodpovednosti. Obe môžu ísť na váš účet, hoci ste vôbec pri nehode neboli.
Ako je to so státím v obytnej zóne? A čo elektrické kolobežky, smú sa v nej používať? Prinášame odpovede na najčastejšie otázky týkajúce sa obytnej, pešej a školskej zóny.
Každý motorista musí tieto pravidlá ovládať bez ohľadu na to, či sa mu zipsovanie páči alebo nie.
Vriaca nemrznúca zmes v chladiči, para, ukazovateľ teploty v červenej zóne… zdá sa, že o príznakoch prehriatia motora vieme všetko, vrátane jeho následkov v podobe zdeformovanej hlavy valcov. Dôvody sú tiež známe už dlho – upchatie chladiaceho systému či pokazený termostat. Lenže toto všetko platilo pred 20 rokmi. Moderné motory sú, paradoxne, svojimi konštruktérmi odsúdené na neustálu prácu na hranici prehriatia a vodič to spravidla zistí až vtedy, keď je príliš neskoro. Dnes si vysvetlíme, ako sa to stalo a čo je to „pravidelné prehrievanie“.