Palivo
Kúsok za hranicami máme veľké testovacie centrum palív DTC. Vďaka Slovnaftu sme mali možnosť nahliadnuť do zákulisia. Testovanie nového paliva je technologicky fascinujúce, spotrebuje sa ho aj 1800 litrov, no zaujala nás aj technológia skladovania CO2 z výfukov.
Ak niektorý z nich nefunguje správne, môže dôjsť k poškodeniu motora a nakoniec k poruche vozidla.
Dlhšia životnosť motora, lepší výkon a nižšie emisie. To sú tri benefity, ktoré prináša nová aditivácia prémiových palív dostupných na čerpacích staniciach Slovnaft, EVO Plus.
Dvojica ukradla 900 litrov paliva, muž bol počas krádeže „na speede“. V čase vysokých cien palív je krádež paliva lukratívnou záležitosťou.
Zastropovanie cien pohonných hmôt nemusí mať vždy dobrý dopad na spoločnosť. V Maďarsku kvôli nemu musia riešiť viacero problémov. Dokonca hrozí, že mnohé čerpacie stanice zostanú zatvorené.
Takmer všetci motoristi si pri tankovaní určite všimli, že keď otvoria uzáver nádrže, ozve sa charakteristické syčanie. Niekedy je to sotva počuteľné, inokedy desivo hlučné a nápadné. Je to normálne?
Ako znížiť spotrebu nafty? Keď motoristi vyčerpajú všetky možnosti, pristúpia ku krajnému riešeniu: používaniu starého oleja namiesto nafty. Má to svoje riziká.
Výrobcovia vyrábajú motory, ktoré slúžia dlho a počas veľkého kilometrového nájazdu. Lenže nie všetky aspekty reálneho používania možno simulovať počas vývoja, preto sa po najazdení 100- až 150-tisíc km či po 8 až 10 rokoch začnú prejavovať inak nepodstatné konštrukčné nedostatky.
Automobilky Toyota a Lexus vydali päť odporúčaní, ako s ich autami jazdiť čo najekonomickejšie. Rady však ocenia aj majitelia ostatných značiek.
To, čo mnohí motoristi považujú za šetrnosť, v skutočnosti stojí zbytočné peniaze zaplatené za predčasný servis.