Batéria
NOVÝ MODEL
Citroën odhalil prelomové lacné auto, ktoré bude vyrábať v Trnave. C3 prešiel obrovskými zmenami
Nový Citroën ë-C3 sa bude vyrábať v Trnave pre celú Európu. Pre francúzsku automobilku ide o významný model, ktorý ju približuje k výhradne elektrickému portfóliu.
Nejde o koncept, ale reálny automobil s nízkou cenou, ktorá vzhľadom na svoj pohon veľmi milo prekvapuje.Vyšší výkon, nový infotainment a lepší dojazd. Volkswagen aktualizoval modely ID.4 a ID.5
Aktualizovaný Volkswagen ID.4 a ID.5 prinášajú vyšší výkon, lepší dojazd a úplne nový prepracovaný infotainment.
Zvýšil sa aj nabíjací výkon. Zmeny zasiahli tie najdôležitejšie oblasti.SERVIS
Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo
Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.
Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.SPRÁVY
Slovenská firma podpísala dohodu o spoločnom podniku o výrobe batérií. Ide o jedného z najväčších batériových konglomerátov
Gigafabrika na batérie je o krok bližšie. Gotion High-Tech a InoBat ju vybudujú spoločne. Slovenská spoločnosť InoBat a s nemeckým Gotion High-Tech podpísali predbežnú dohodu o spoločnom podniku na výstavbu gigafabriky na výrobu batérií.
Partneri momentálne rozhodujú o umiestnení gigafabriky v európskom regióne, rozhodnutie o výbere lokality ešte nie je definitívne. Gotion High-Tech je jedným z TOP 3 globálnych batériových konglomerátov a exkluzívnym dodávateľom pre Volkswagen mimo Číny.SERVIS
Čo sa stane, ak nesprávne pripojíte štartovacie káble?
Ako postupovať, keď jedno auto štartujete druhým autom pomocou štartovacích káblov? A čo robiť, keď si náhodou zameníte polaritu?
Je potrebné auto hneď odtiahnuť do servisu? Nie, našťastie môžete dôležitú kontrolu spraviť aj priamo na mieste.Čo s použitými batériami z elektromobilov a hybridov? Toyota pre ne našla skvelé využitie!
Použité batérie z elektromobilov a hybridov môžu predstavovať v budúcnosti problém.
Toyota preto prišla s logickým riešením. Batérie z áut chce využiť ako úložisko elektrickej energie.Elektromobil pre masy? Dacia Sandero ďalšej generácie príde s elektrickým pohonom a množstvom kompromisov
Dacia Sandero ako elektromobil? V budúcnosti by to tak mohlo byť.
Vychádzať má z elektrickej platformy CMF-B EV. Jej cena by mala byť pod 25-tisíc eur.Batéria namiesto strešného boxu? Ford prišiel so zaujímavým riešením na predĺženie dojazdu elektromobilov
Ford sa experimentovania nebojí. Jeho najnovší patent popisuje strešný box, ktorý má úlohu obrovskej power banky.
Energia z nej by mohla byť použitá na predĺženie dojazdu či na iný účel. Zatiaľ ide len o patent.Bezplatná výmena batérií namiesto nabíjania nefunguje. Končí s ňou aj výrobca áut, ktorý ju spopularizoval.
Automobilka Nio sa stretla s podobným problémom, akému predtým čelila Tesla.
Ponúkať zákazníkom služby zadarmo sa ukazuje ako neudržateľné a nerentabilné.Inovácia z Číny: Batérie na 1000 km, nabíjanie 500 km za 15 minút a odolnosť pred nízkymi teplotami
Technológia dokáže zahriať batériu späť z -20 na +25°C za päť minút, čo jej umožňuje normálne fungovať a nabíjať sa do šiestich minút za všetkých poveternostných podmienok.
Čínsky startup získal za dva roky hodnotu miliardu dolárov. Ponúka batérie na 1000 km a tiež superrýchle nabíjanie 500 km za 15 minút.