Inzercia
Akumulátor
NOVÝ MODEL
Citroën odhalil prelomové lacné auto, ktoré bude vyrábať v Trnave. C3 prešiel obrovskými zmenami
Nový Citroën ë-C3 sa bude vyrábať v Trnave pre celú Európu. Pre francúzsku automobilku ide o významný model, ktorý ju približuje k výhradne elektrickému portfóliu.
Nejde o koncept, ale reálny automobil s nízkou cenou, ktorá vzhľadom na svoj pohon veľmi milo prekvapuje.SERVIS
Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo
Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.
Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.SPRÁVY
Slovenská firma podpísala dohodu o spoločnom podniku o výrobe batérií. Ide o jedného z najväčších batériových konglomerátov
Gigafabrika na batérie je o krok bližšie. Gotion High-Tech a InoBat ju vybudujú spoločne. Slovenská spoločnosť InoBat a s nemeckým Gotion High-Tech podpísali predbežnú dohodu o spoločnom podniku na výstavbu gigafabriky na výrobu batérií.
Partneri momentálne rozhodujú o umiestnení gigafabriky v európskom regióne, rozhodnutie o výbere lokality ešte nie je definitívne. Gotion High-Tech je jedným z TOP 3 globálnych batériových konglomerátov a exkluzívnym dodávateľom pre Volkswagen mimo Číny.Čo s použitými batériami z elektromobilov a hybridov? Toyota pre ne našla skvelé využitie!
Použité batérie z elektromobilov a hybridov môžu predstavovať v budúcnosti problém.
Toyota preto prišla s logickým riešením. Batérie z áut chce využiť ako úložisko elektrickej energie.Inovácia z Číny: Batérie na 1000 km, nabíjanie 500 km za 15 minút a odolnosť pred nízkymi teplotami
Technológia dokáže zahriať batériu späť z -20 na +25°C za päť minút, čo jej umožňuje normálne fungovať a nabíjať sa do šiestich minút za všetkých poveternostných podmienok.
Čínsky startup získal za dva roky hodnotu miliardu dolárov. Ponúka batérie na 1000 km a tiež superrýchle nabíjanie 500 km za 15 minút.12 rokov vyvíjali technológiu na predlženie dojazdu áut, teraz je pripravená na predaj. Sila Titan Silicon
Po 12 rokoch vývoja sa nová technológia batérií na zvýšenie dojazdu presúva do masovej výroby elektrických vozidiel. Prvým takýmto modelom bude elektrický Mercedes-Benz Triedy G – model EQG.
Bola to len otázka času, kedy príde nová technológia batérií. Nové batérie so sodným iónom Na+ sľubujú veľa
Sodný ión by mohol ponúknuť alternatívu k lítium-iónovej technológii s nižšími nákladmi, lepšou dostupnosťou surovín, nehorľavé vlastnosti a dobrý výkon pri nízkych teplotách. Kompletné odstavenie lítia z elektromobilov ale zatiaľ v hre nie je.