JAZDA: Nová Toyota Verso VIDEO

Odhalili ju na autosalóne v Ženeve. Ani nie mesiac po jeho skončení sme sa v nej prvýkrát zviezli – Nová Toyota Verso.
Vydané  Text: 
Toyota s modelom Verso neprišla ohúriť svet. Klasicky striedmy dizajn sa tiahne celou ponukou značky a nový model nechce byť výnimkou. Žiadne excentrické krivky, agresívne hrany či emóciou nabité detaily. Jednoducho Toyota – triezva, vyžarujúca kvalitu, nevymykajúca sa z dizajnového trendu automobilky. Nové Verso je nástupcom univerzálneho modelu Corolla Verso a preto sa jeho konštruktéri snažili potiahnuť jej prednosti ešte ďalej… Podarilo sa? Hneď po usadnutí za volant prekvapí vodiča relatívne vysoký posed. Kvôli nemu sa ťažšie hľadá pohodlná pozícia za volantom. Čo ho však poteší je pomerne kvalitne spracovaný interiér – mäkké plasty po celej palubnej doske, dobre čitateľné prístroje natočené smerom k vodičovi. Pri ostrejšej jazde bude chudší jedinec trocha zápasiť s nedostatočným bočným vedením sedadiel, no Toyota Verso k takému jazdeniu ani nepovzbudzuje. Do interiéru sa vďaka zadnému výklopnému radu sedadiel zmestí až sedem pasažierov. Ak sa však dvaja z nich rozhodnú ostať doma, sedadlá sa rýchlou procedúrou dajú zase schovať do podlahy, čím vznikne slušný batožinový priestor schopný odviezť rodinu aj s kuframi na dovolenku. Ak k tomu prirátame dobrý výhľad z vozidla do všetkých strán, relatívne pohodlné sedadlá a dostatok odkladacích priestorov dostaneme kombináciu, ktorú ocení celá posádka pri jazde mestom či krajinou za oddychom. Praktickosť vozidlu nechýba, zaradenie do kategórie MPV si určite zaslúži a Toyota si od nového Versa sľubuje výraznejšie presadenie sa na všetkých trhoch. Toyota Verso je postavená na platforme z modelu Avensis. Zvýšené ťažisko nemá pri jazde negatívny vplyv. Agresívnejšie vodičské sklony po zauzlenej ceste však znervóznia zadnú nápravu. Za jej jemné zavlnenie môže torzná tyč. Všetky nerovnosti však Verso zvláda s prehľadom a bez nepríjemných prekvapení. Počas prezentácie sme mali sme možnosť vyskúšať dve motorizície. Benzínový štvorvalec s objemom 1.6 litra sa zdal pre Verso trocha slabým variantom. V stúpaniach či pri predbiehaní strácal dynamiku a jeho silu bolo treba hľadať vo vysokých otáčkach. Naftové variácie sa na prvý dojem javili ako vhodnejšia voľba. Zvlášť najsilnejší 2,2 litrový diesel s výkonom 130 kW (177 k). Text: Samuel Vanko Foto: Toyota Technické údaje**Typ motora** 1.6 Valvematic1.8 Valvematic2.0 D-4D 1252.2 D-4D 1502.2 D-4D 180**Motor/počet valcov** R/4R/4R/4R/4R/4**Zdvihový objem**cm315981798199822312231**Max. výkon**kW/k pri ot/min97/132 pri 6400108/147 pri 640093/126 pri 3600110/150 pri 3600130/177 pri 3600**Max. krútiaci moment**Nm pri ot/min160/4400180/4000310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800**Dĺžka x šírka x výška**mm4440 x 1790 x 1620**Rázvor**mm2780**Batožinový priestor**l178/1053**Zrýchlenie 0-100 km/h**s11,710,4/11,1\*11,310,18,7**Maximálna rýchlosť**km/h185190/185\*185195210**Kombinovaná spotreba**l/100 km6,76,9/7\*5,46,86**Emisie CO2**g/km158162/164\*140178159\* s prevodovkou Multidrive S







Inzercia