Veľkopriestorové automobily Citroën C8, C4 Picasso doplní ešte najmenší C3 Picasso. Svojimi tvarmi a rozmermi môže pripomínať model Berlingo (mimochodom, obidve jeho generácie by sme vlastne tiež mohli započítať medzi MPV s dvojitým šípom). V porovnaní s ním však ide o čistokrvný osobný automobil. A nenechajte sa popliesť ani vysokým predkom, za ktorý by sa nemuselo hanbiť i hociktoré SUV. Žiadne terénne ambície si ale najmladší z rodu Picasso určite nerobí, minimálne nájazdové uhly a svetlá výška spolu s pohonom len predných kolies ho posúvajú do spoločnosti malých vanov ako Opel Meriva, Renault Modus, Škoda Roomster či Lancia Musa. Ale aj Kia Soul či Toyota Urban Cruiser. Práve tieto novinky sa Citroënu C3 Picasso podobajú najviac. Rovnako stavili na robustný vzhľad a krátku, pritom vysokú kapotu. Už teraz sa tešíme na porovnávací test! Zatiaľ si bližšie predstavíme Citroën, s ktorým sme strávili dva dni na španielskych cestách.
Pri prvom stretnutí Picasso zapôsobí viac než len sympaticky, mladistvý dizajn umocňuje paleta žiarivých farebných odtieňov – rad vozidiel postavených na pláži pred hotelom pozorovateľov oslňoval. To aj vďaka bohatému využitiu chromovaných doplnkov v lepších verziách. Nadmieru atraktívne však vyzerajú aj lacnejšie varianty (viď auto na fotografiách). Na rozdiel od väčšiny relatívne hranatých konkurentov je Citroën samá oblina, na praktickosť to však nemá vplyv. Veľmi priestranný interiér sa ujme pätice cestujúcich oveľa lepšie ako väčšina hatchbackov nižšej strednej triedy. Vďaka vysokej streche nebude trpieť ani cestujúci vzadu uprostred. Pasažieri sediaci na krajoch pokojne môžu byť vysokí aj dva metre, miesto im nebude chýbať ani pre hlavu, ani nohy – závisťou by mohol dokonca trpieť aj spolujazdec vpredu. Zrejme jediný priestorový prehrešok nesie práve jeho miesto, kde pod palubnou doskou chýba priestor na nohy. Rovnakým nedostatkom však trpí aj Peugeot 207, na ktorého základe je C3 Picasso postavené, a s ktorým zdieľa výrobnú linku v Trnave.
Vzhľadom na štedrý priestor pre posádku je o to prekvapivejšie, koľko miesta ostalo pre batožinu, hlavne keď karoséria oplýva dĺžkou len 4078 mm. Bez sklopenia operadiel môžete previezť až 500 litrov, aj keď je pravda, že zadná posuvná lavica musí byť v krajnej prednej polohe a vtedy sa na ňu zmestia len deti. Keď sa zadné sedadlá posunú celkom dozadu, batožinový priestor sa scvrkne na 385 litrov. Zadné operadlá sa dajú sklopiť jediným pohybom, spodná časť sedadiel sa pritom automaticky posunie smerom dole. Vzniknutý schod sa dá vyrovnať druhou podlahou.
Ako už je pri vanoch od Citroënu zvykom, prístrojová doska má ukazovatele umiestnené uprostred. V C3 Picasso nájdete ale hneď dvojicu displejov. Jeden je podobne ako v C4 priehľadný a informuje vodiča o rýchlosti či otáčkach motora. Druhý naopak s červenou grafikou, ukazuje údaje palubného počítača či informácie z autorádia. Na pravej strane túto dvojicu ešte dopĺňa rad kontroliek, takže vnútro prístrojovej dosky vyzerá trocha chaoticky.
Rodinný, alebo ak chcete cestovný, charakter podčiarkuje C3 Picasso svojim prejavom na ceste. Karoséria sa v zákrutách pomerne dosť nakláňa, riadeniu chýba cit a radeniu presnosť. Aj 66 kW (90 k) známeho agregátu 1.6 HDi bez problémov stačí na pohon malého vanu, motor je dobre odhlučnený a pri pokojnej jazde sa tváril relatívne úsporne. Rovnako aj medzi benzínovými jednotkami nie je zlou voľbou základný agregát 1.4.
Citroën C3 Picasso by malo prísť na náš trh v najbližších mesiacoch.
Citroën C3 Picasso s motorom 1.6 HDi s výkonom 66 kW (90 k) práve testujeme. Výsledky testu nájdete v magazíne auto motor a šport číslo 5.