Ford v Nemecku ťaží zo šrotovného, ktoré vyvolalo záujem najmä o malé modely Ka a Fiesta. Dopyt pomohol zabezpečiť donedávna neistú budúcnosť kolínskej fabriky, ktorá dokonca zrušila avizované skrátenie pracovného času.
Zamestnanci si aspoň zatiaľ môžu vydýchnuť. Po ukončení výroby motorov V6 sa továreň zameria na nový úsporný agregát pre malé modely a do projektu plánuje investovať 200 miliónov eur. Podľa predchádzajúcich špekulácií bolo ohrozených zhruba 700 pracovných miest, keďže Ford zvažoval možnosť presunu celej výroby do Rumunska. Napokon sa rozhodol, že výrobu nového benzínového motora rozdelí medzi Kolín a rumunskú Craiovu. Fabrika Saarlouis, v ktorej sa výroba modelov Kuga a C-Max skončí v rokoch 2010 a 2011, namiesto nich získa novú generáciu Focusu vo všetkých variantoch.
Ford však zavádza zmeny a úsporné opatrenia, ktoré sa dotknú ďalších európskych tovární. Valencia, ktorá doteraz vyrábala štvordverovú verziu Focusu, prejde z trojzmennej na dvojzmennú prevádzku a Saarlouis zavádza 20-dňový skrátený pracovný čas.
Americká automobilka na svojom domácom trhu zápasí s nemalými problémami, vrátane zadĺženosti a vlaňajšou rekordnou stratou takmer 15 miliárd dolárov. Koncern preto nastúpil na cestu tvrdých úsporných opatrení a získal ústupky odborárov a svojich zamestnancov. Okrem kmeňovej značky už aj švédska dcéra Volvo súhlasila so znižovaním platov výmenou za zachovanie pracovných miest.
Zdroj: Financial Times Deutschland
Spracovala: Soňa Zverková