Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v týchto dňoch začína so stavebnými prácami, ktorých úlohou je rozšíriť diaľnicu D1 v 36-kilometrovom úseku medzi Bratislavou a Trnavou o jeden jazdný pruh. Ten by mal zlepšiť prejazdnosť diaľnice, ktorá je známa chronickými, niekoľkokilometrovými zápchami najmä v exponovaných časoch, čiže v pondelok ráno a piatok popoludní.
Ide o tzv. zjednodušený variant. NDS v rámci prvej etapy rozdelí diaľnicu na osem, maximálne 5,5 kilometra dlhých úsekov. Počas prípravných prác, ktoré by sa mali začať už tento víkend, sa začne spevňovať krajnica, potom príde na rad nové vodorovné dopravné značenie. V druhej etape začnú stavbári rekonštruovať stredový deliaci pás, v ktorom namiesto oceľových zvodidiel použijú betónové zábrany.
Generálny riaditeľ NDS Igor Choma uviedol, že počas trvania úprav budú k dispozícii vždy dva jazdné pruhy. „Samozrejme tu budú rýchlostné obmedzenia, v tomto prípade na 80 km/h,“ povedal Igor Choma. Podľa jeho slov stavba bude stáť približne 36,5 milióna eur (1,1 miliardy Sk) a peniaze poskytne štátny rozpočet. Diaľnica však aj čosi stratí, pretože jeden pruh síce pribudne v každom smere, no všetky budú užšie.
Zjednodušený variant predchádza kompletnej rekonštrukcii, ktorá by sa mala začať v roku 2011 a jej súčasťou bude prebudovanie väčšiny mostov. Rekonštrukcia by mala trvať dva až tri roky a na konci by mali mať motoristi k dispozícii päť plnohodnotných jazdných pruhov v každom smere.