Tímy sa pritom opierali o prieskum, ktorý sa uskutočnil v sedemnástich krajinách. Vyšlo z neho 5 základných téz. Podľa fanúšikov je šampionát F1 v dobrom stave a nie sú potrebné radikálne zásahy. Najzaujímavejšími aspektami sú jazdecké schopnosti, predbiehanie a technika. Väčšina divákov si neželá výraznú zmenu kvalifikácie, najrýchlejší pilot by mal štartovať z pole position. Bodovací systém by mal viac zohľadňovať víťazstvo, avšak medailový systém nemá podporu. Publikum je tiež za zachovanie zastávok v boxoch pričom výmena pneumatík je dôležitejšia ako tankovanie. Šport je ale celkovo málo otvorený svojim fanúšikom a málo sa prezentuje. Len štvrtina publika vyhľadáva informácie, sleduje dianie mimo pretekov a je ochotná pozerať prenos mimo zaužívaného času. F1 má rezervy vo využívaní moderných technológií, predovšetkým internetu a mobilných telefónov. Na tomto základe boli vypracované nasledujúce návrhy:
**Technika**
Do roku 2009:
\- zdvojnásobenie životnosti motorov = 8 motorv pre jazdca na sezónu
\- redukcia využívania aerodynamických tunelov aj počítačovej dynamiky kvapalín
\- maximálna cena za motory pre súkromné tímy 8 miliónov €
Do roku 2010:
\- maximálna cena za motory pre súkromné tímy 5 miliónov €
\- maximálna cena za prevodovky pre súkromné tímy 1,5 miliónov €
\- jednotný systém rekuperácie energie za maximálne 2 milióny €
\- ďalšie zníženie vývoja aerodynamiky minimálne na polovicu
\- limitovaný počet homologácií šasi počas sezóny (rôzne B-verzie, …)
\- zákaz používania niektorých drahých materiálov
\- jednotný systém telemetrie a rádia
**Šport**
Do roku 2009:
\- redukcia testovania na polovicu
\- nový bodovací systém 12-9-7-5-4-3-2-1
\- zverejňovanie strategických informácií o palive a pneumatikách
Do roku 2010:
\- nový formát kvalifikácie
\- zavedenie bonusových bodov (najrýchlejšie kolo, najrýchlejšia zastávka v boxoch, …)
\- ďalšia redukcia testovania (17 dní pred sezónov vždy len s jedným autom)
\- skrátenie pretekov na 250 km resp. 1 hodina 40 minút
**Marketing**
Do roku 2009:
\- viac informácií pre média
\- zistenie možností lepšej a dynamickejšej prezentácie športu (inšpirácia v iných športoch)
\- každý tím nominuje hovorcu, ktorý bude poskytovať informácie počas pretekov
\- zatraktívenie internetového obsahu
\- povinná autogramiáda jazdcov
Do roku 2010:
\- zatraktívenie televíznych prenosov
Text: Martin Ruisl