Pre Audi to však nie je celkom nové teritórium, základné skúsenosti automobilka nazbierala o triedu vyššie s modelom A6 allroad. Menší brat A4 je z podobného cesta, čiže kombi s ochranným oplastovaním po bokoch a oceľovou ochranou na podvozku. Robustný dojem podporujú sériové 17-palcové kolesá. Svetlá výška bola posunutá na hodnotu 180 mm a zväčšený bol aj rozchod kolies. Pohon všetkých kolies quattro je samozrejmosťou. Motorová ponuka je zatiaľ trojčlenná. Benzínový zástupca je v nej len jeden, konkrétne 2.0 TFSI s výkonom 155 kW (211 k). Dieselové alternatívy sú 2.0 TDi s výkonom 125 kW (170 k) a trojlitrový šesťvalec s výkonom 176 kW (240 k). Manuálnu prevodovku si užijete len s menším naftovým motorom, ostatné sa kombinujú len s robotom S-tronic tretej generácie. Systém ESP dostal špeciálnu technológiu Off-road Detection, ktorá systém prispôsobí terénnym podmienkam. Interiér rovnako ako možnosti príplatkovej výbavy sa v podstate zhodujú so základným modelom.