Finančná kríza sa výrazne podpísala pod úpadok automobilového trhu hlavne v USA. Koncoročný prepad sa dotkol všetkých automobilových značiek a poškodil aj tým, ktoré v začiatku roka 2008 vykazovali rast.
Koncoročný účet v neprospech automobiliek bol nakoniec mínus 18 percent. Namiesto 16,1 milióna predaných vozidiel počas roka 2007 si zákazníkov našlo minulý rok len 13,2 milióna vozidiel. Podľa finančných analýz bude prepad pokračovať a dá sa očakávať, že tento rok sa predá len niečo okolo 10 miliónov vozidiel.
Začiatok roka prial hlavne neamerických automobilkám, čo im pomohlo neskončiť rok v mínuse, napriek tomu, že ich rast kríza výrazne ohrozila či spomalila. Polepšili si Subaru, Kia, Mini a Rolls Royce.
Na druhú stranu rebríčka sa postavila značka Chrysler, ktorej kríza odkrojila z výsledkov až 30 percent. S nepríjemným mínusom ukončili rok aj GM a Ford. Za nimi sa s o niečo menším prepadom umiestnili Mitsubishi, Jaguar, Land Rover a Porsche. Najhoršie dopadla značka Hummer, ktorá figuruje v štatistike s menej ako polovicou predaných áut oproti roku 2007.
Pokračujúca kríza prihnala automobilku Hyundai k zvláštnemu riešeniu. Svojich zákazníkov láka na prísľub, že v prípade, ak si automobil kúpia u nich v USA a v priebehu roka stratia prácu alebo sa dostanú do platobnej neschopnosti, môžu ho vrátiť.