Detroit vs. Tokio

Globálna finančná kríza sa prejavuje aj na autosalónoch. Aktuálne prebiehajúcu show v Detrotie totiž vo veľkej miere odignorovali japonské značky.
Vydané  Text: 
Na výstavisku Gobo center by ste márne hľadali expozície Nissanu, Infninti či Suzuki, Mazda a Mitsubishi nepriniesli žiadne novinky. Americká „veľká trojka“ sa teda rozhodla, že odignoruje tohoročný autosalón v Tokiu. Pravda, situácia na jednotlivých trhoch je diametrálne odlišná. Kým v USA si General Motors, Ford a Chrysler dlhodobo nevedia poradiť s ázijskou konkurenciou, v Japonsku tvoria importované automobily len 6 % trhu a najpredávanejšou dovážanou značkou je Volkswagen. Tokijsky autosalón je však aj napriek tomu v ohrození, pretože krízou zasiahnutí domáci výrobcovia tiež zvažujú svoju účasť. Nissan dokonca vyhlásil, že sa tento rok možno nezúčastní žiadneho svetovo významného autosalónu. Koncerny GM a Ford sa v rámci Ázie chcú zamerať na dynamický čínsky trh a už potvrdili účasť na salóne v Šanghaji v apríli.







Inzercia

Inzercia