Toyota si vzhľadom na krízu snaží pomôcť rôznymi, neraz kurióznymi, opatreniami. Medzi takéto rozhodnutia patrí povinnosť manažérov kúpiť si auto z vlastnej peňaženky. Je jedno, aký model, hlavne musí niesť značku Toyota. I keď je táto „povinnosť“ dobrovoľná, ako zdôrazňuje hovorca automobilky Juta Kaga.
Podľa jeho slov však takáto kúpa môže spoločnosti pomôcť, pretože manažéri tvoria akýsi klub a navyše Toyota podporuje tradíciu rodinnej firemnej kultúry. A keďže v posledných rokoch táto tendencia ustúpila do úzadia, rozhodli sa šéfovia japonského koncernu znovu ju oživiť. Preto vedenie o svojom rozhodnutí informovalo približne dvetisíc manažérov koncernu v internom liste. Veľké nadšenie to v nich zrejme nevyvolalo, pretože sa už museli zmieriť s desaťpercentným krátením prémií.
Zdroj: Financial Times Deutschland
Spracovala: Soňa Zverková