V GM sú Buick a Opel najdôležitejší masoví výrobcovia z hľadiska globálneho dosahu. Kým Opel má dosah na európsky trh, Buick je zaujímavý svojimi aktivitami v Číne a USA. Podľa šéfa GM Europe Carl-Petra Forstera by preto mohlo byť rozumné ich prepojiť. Príkladom by mohol byť nový Buick Lacrosse, ktorého základom je európsky Opel Insignia.
Podľa nemenovaných zdrojov jednou z možností by bola výroba Buicku v Rüsselheime. Hlavná továreň Opla pritom už v prípade Insignie urobila výnimku, pretože na rozdiel od ostatných modelov výrobné linky pracovali cez vianočné sviatky, dokonca aj po sobotách.
Partnerstvo alebo iný druh úzkej spolupráce s Buickom ponúka Oplu šancu prežiť súčasnú krízu aj problémy materského koncernu a výroba modelu Lacrosse v Nemecku by mohla pomôcť lepšie využiť nevyťažené výrobné kapacity.
„Opel a Buick sa k sebe výborne hodia, o to viac, že Buick sa pohybuje na cenovej úrovni Opla,“ povedal John Wolkonowicz, analytik konzultačnej spoločnosti IHS Global Insight. Opel by mohol Lacrosse nielen vyrábať, ale aj predávať, čím by rozšíril odbytové možností a znížiť náklady. Presne v duchu požiadaviek GM, ktorý v tomto roku nariadil zníženie nákladov v Európe o 750 miliónov eur. Navyše americká značka by nemeckej automobilke otvorila bránu do USA a Číny.
Zdroj: Financial Times Deutschland
Spracovala: Soňa Zverková